loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 479 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

امروزه تقاضاي مشتريان بيشتر شده، توقعات و خواسته‌هاي آن‌ها روزبه‌روز در حال افزايش است، هركسي خواهان ارزش و احترام بيشتر است، هركسي مي‌خواهد هر آنچه را كه مي‌طلبد همان لحظه برايش مهيا شود، مشتريان خواستار آسايش و راحتي بيشتر هستند؛ تسريع در برآورده شدن نيازهايشان.

اما اگر شما از آن‌ها دور باشيد نمي‌توانيد بشنويد آن‌ها چه مي‌خواهند:
«من يك كامپيوتر پيشرفته با ويندوز
xp كه تمام درايوهاي آن قابليت zip شدن (متراكم‌سازي) را داشته و گارانتي مادام‌العمر داشته باشد مي‌خواهم.»
«من يك موتور هوندا با زين چرم مي‌خواهم، دلم مي‌خواهد وقتي گارانتي 000/30 مايل موتورم كه تمام شد براي تعمير و سرويس‌دهي همانند پادشاهان با من رفتار شود.»
قائل شدن ارزش امروزه به يكي از كليدهاي موفقيت هرنوع فعاليت تجاري تبديل شده است. اين 10 راهكار در اين‌جا به شما كمك مي‌كند تا مشتريان عاشق شما شوند و هميشه به شما بازگردند:

1- براي كسب اعتبار بيشتر از خود مشتريان سوال كنيد :

دريافت اعتبار و احترام معمولا چشمان تيزبين مي‌خواهد، اگر مشتريان از قيمت‌هاي بالاي شما ناراضي بودند و به دليل پايين بودن قيمت‌هاي رقيبانتان از آن‌ها خريد مي‌كنند پس اين را ناديده نگيريد و نگوييد مشتريان براي گمراه كردن من اينطور مي گويند.
اگر شما از لحاظ امكانات درجه يك هستيد ولي مشتريان بازهم از شما نمي‌خرند واقعا يك سوال بزرگ پيش مي‌آيد و آن‌ اين كه چرا؟ بررسي نيازهاي مشتريان، تلاش براي رفع آن‌ها و مبارزه براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده بايد سرلوحه كارتان باشد.

اگر شما مي‌توانيد حتي كاري كوچك كنيد كه به افزايش فروش شما و كسب اعتبار بيشتر كمك كند پس چرا آن‌را انجام نمي‌دهيد؟
اگر مشتريان شما از كمبود «پول» مي‌نالند چرا نبايد يك بازنگري در تعديل قيمت‌ها بكنيد؟ اگر مشتريان از «كمبود وقت» شكايت دارند چرا نبايد امكاناتي را جهت سرويس‌دهي سريع‌تر براي آن‌ها فراهم كنيد؟ اگر مشتريان از «كمبود سرويس» ناراضي‌اند بايد نوع خدمات و يا نحوه ارائه آن را عوض كرده يا ارتقا دهيد.

2- اختصاصي كردن روابط :

رابطه شما با مشتريانتان فراتر از يك رابطه صرف خريد و فروش است. در حقيقت شما با شخصي كه اعتماد كرده و شما را براي خريد انتخاب كرده ارتباط برقرار كرديد (البته همواره اين موضوع صادق نيست و دستخوش تغييرات مي‌شود).

گفت‌وگو و احوال‌پرسي با مشتريانتان را با شور و شوق، پرانرژي، دوست‌داشتني مودبانه و درصدد جذب آن‌ها انجام دهيد مردم يك فعاليت را غالبا به خاطر صاحبان آن فعاليت برمي‌گزينند.

هيچ‌كس از رفتار زشت و گستاخانه خوشش نمي‌آيد. حتي من مي‌خواهم به شما توصيه كنم تمام جزئيات زندگي مشتريانتان را به خاطر بسپاريد؛ روزهايي نظير روز تولد، سالروز ازدواج، تولد فرزندان و...

در چنين روزهايي بايد شخصا به آن‌ها تبريك بگوييد، درباره تعطيلات آخر هفته مشتريانتان سوال كنيد، راه‌هايي را براي شاد كردن آن‌ها بيابيد و براي اين كار خودتان باشد، انسان باشيد و كاري.

3- از نظرسنجي‌ها براي ايجاد يك رابطه عاطفي استفاده كنيد :

نظرسنجي‌ها براي ساليان سال است كه وسيله‌اي براي توسعه و درك رفتارهاي انسان‌ها به كار مي‌آيند با درك تفاوت‌هاي رفتاري مي‌توانيد مشتريان و كارمندان خود را از لحاظ ارزش‌ها، انگيزه‌ها، و هنجارها مورد بررسي قرار دهيد.
شما مي‌توانيد به وسيله ايجاد يك طرح نظرسنجي ميزان علاقه مشتريانتان را بفهميد. اگر سوالات نظرسنجي به درستي انتخاب شود و مشتريان نيز مقيد به پاسخگويي صحيح باشند شما مي‌توانيد نيازها را شناسايي كرده و خود را براساس آن وقف دهيد.

4- فراهم كردن هداياي رايگان حين خريد (اشانتيون) :

اين روش يكي از قديمي‌ترين و در عين حال كارآمدترين روش‌هاي موجود در دنياي تجارت است. مردم عاشق اشيا و كالاهاي رايگان هستند.
اگر شما حتي يك چيز كوچك براي ترغيب مشتريانتان داشته باشد گرايش آن‌ها به سمت شما بيشتر خواهد شد. به عنوان مثال براي 10 سال متوالي يك شركت بيمه براي من يك دربازكن قوطي كنسرو به عنوان تمديد قرارداد بيمه‌ام علاوه بر تخفيف‌هاي مرسوم هديه مي‌داد.

اين دربازکن در نگاه اول شيئي بي‌ارزش بود ولي در حقيقت باعث صرفه‌جويي فراواني در وقت و انرژي من مي‌شد.
در آشپزخانه هنوز من از آن استفاده مي‌كنم و اگر كسي آن‌را از من مي‌گرفت حتي ناراحت مي‌شدم چرا كه بايد يك سال ديگر صبر مي‌كردم و يك ابزار كارگشا در آشپزخانه من نبود چرا كه به آساني و راحتي در قوطي‌ها را برايم باز مي‌كرد.

5- شرايط ويژه‌اي براي پاسخگويي به سوالات مطروحه ذهن مشتريان فراهم كنيد :

با اين كار علاوه بر دستيابي مشتريان به سوالات بي جواب ذهنشان هم كسب اعتبار كرديد و هم ارزش خاصي را براي مشتريانتان قائل شديد.

نمي‌دانم آيا شما به پزشك تغذيه مراجعه كرده‌ايد؟ هنگامي كه از او مي‌پرسيد چگونه مي‌توانم وزنم را سريع كم كنم به راحتي جواب مي‌دهد: «نمي‌دانم»، «بستگي به نوع رعايت غذايي شما دارد»، «با توجه به نوع تمرين و پرهيز عادات غذايي كه داريد متغير است».

اما اگر شما بتوانيد علاوه بر ذكر اين سوال پاسخ آن‌را نيز به صراحت و درستي بدهيد بسيار مطلوب‌تر است مثل اين جمله «10 عادت بد غذايي كه مي‌تواند فرصت لاغر شدن را از شما بگيرد» شما علاوه بر مطرح كردن سوال به پاسخ آن نيز پرداختيد.

6- محصولات و خدمات خود را به طرز شكيل و حرفه‌اي بسته‌بندي كنيد :

هرچه قدر بسته‌بندي شما جالب‌تر و حرفه‌اي‌تر باشد در نتيجه ارزش و اعتبار شما بيشتر مي‌شود. بسته‌بندي نه تنها نشان‌دهنده قشنگ‌تر محصول مي‌شود بلكه باعث روشن شدن نحوه فعاليت شما، ميزان ارزش شما و بهاي شما به مشتري مي‌شود. اگر مردم يك چيز زيبا و دلربا را ببينند اطمينان مي‌يابند كه آن شي نتيجه تجربيات يك فكر و انديشه زيبا و حرفه‌اي است و علاقه آن‌ها بيشتر به خريد محصولات زيبا است.

7- دلال اطلاعات و معلومات باشيد :

بعضي از افراد كارشناس اطلاعات ناميده مي‌شوند، من به شما توصيه مي‌كنم براي دستيابي به سوالات بي جوابتان از اين افراد بهره بگيريد. همچنين به ايجاد منابع كتابخانه‌اي قوي براي دستيابي مشتريان و كاربرانتان به اطلاعات روز اقدام كنيد. اين منابع مي‌تواند شامل مجله، روزنامه، كتاب، وب‌سايت، CD و هر چيزي كه حاوي اطلاعات روز مي‌شود، باشد. بهتر است اين اطلاعات شامل آخرين و جديدترين اطلاعات روز در مورد مثلا، كيف، كفش، لباس، مسافرت، دكوراسيون، تغذيه، حيوانات خانگي و... باشد.

8- در سيستم‌هاي شبكه‌اي و زنجيره‌اي سهيم شويد :

در دنياي پرتنش و پررقابت امروزي كه با موانع بازدارنده زيادي همراه است صاحبان تجارت و فعالان اقتصادي از انواع شركت‌هاي ريز و درشت براي پوشش همه نوع فعاليتي استفاده مي‌كنند تا با ايجاد يك رابطه قوي و دوطرفه به اهداف از پيش تعيين شده هر دو طرف برسند. در اين ميان شبكه‌هاي زنجيره‌اي امكان رشد سريع را فراهم مي‌كنند و خطرات تك بعدي كار كردن را و ضررات ناشي از آن را به حداقل مي‌رسانند. شما از اين طريق مي‌توانيد پتانسيل‌هاي خود را به عرصه ظهور برسانيد و از اين طريق مشتريان نيز شانس بيشتري براي انتخاب نوع محصول خود دارا هستند.

9- صورت‌حساب مشتريان را براي آن‌ها بفرستيد :

به نظر شما چه اتفاقي مي افتد وقتي در سر كار هستيد، در حال رانندگي هستيد، ورزش مي‌كنيد يا در خيابان راه مي‌رويد، بدانيد چه مقدار موجودي داريد؟ چه مقدار خرج كرديد و كي بايد پرداخت كنيد؟ پس امكاناتي را فراهم كنيد تا از طريق بيل بوردهاي تبليغاتي، پيام كوتاه، موبايل، اينترنت، پست و... مشتريان آگاه شويد.

10- خواسته‌هايشان را تسريع ببخشيد :

امروزه مشتريان خواهان گرفتن كالا و خدماتي هستند كه بي‌نظير باشد و به راحتي به دست آورند اما در عين حال سريع به دستشان برسد. به طور مثال اگر يك مشتري خواهان گرفتن يك كالا و يا نرم‌افزار و يا خدمتي در نصف شب باشد شما چه مي‌كنيد و يا اگر جديدترين مدل مبلمان منزل و يا اداري را بخواهند بايد حداكثر ظرف چند ساعت به آن‌ها برسانيد و يا براي تغيير دكوراسيون مي‌خواهند نهايت 7 تا 10 روز وقت صرف كنند پس زمان براي آن‌ها و شما حياتي است آن را از دست ندهيد.

امروزه با طراحي سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري مي توان ميزان رضايتمندي آنها را بصورت علمي كنترل و افزايش داد. در صورتيكه تمايل به استقرار چنين سيستمي در سازمان خود داريد ، با مشاورين ما تماس حاصل فرمائيد
مهندس علم بيگي بازدید : 553 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

تجارت و ثروت ، دو عاملي هستند كه يكي خط حمايت پيشرفت اقتصادي و تغييرات بنيادين را فراهم مي سازد و ديگري راهگشا و مكمل توسعه است . براي موفقيت ، بايد توليد كننده و خلاق باشيم . اغلب افراد در ابتدا سرمايه‌اي را براي راه اندازي كسب و كار فراهم كرده و بدون آگاهي از قوانين تجارت و استفاده از تجربيات لازم فعاليتشان را آغاز مي كنند ، پس از مدتي جريان بازار پيش بيني هاي آنان را بهم مي ريزد و ورشكست مي شوند . پس صرفا وجود سرمايه كافي نيست ، بلكه مهارت ، تجربه و دانش تجارت و مديريت سرمايه در اينكار حرف اول را مي زند .

گام به گام پيشرفت كنيد !

ركن اساسي موفقيت ، پيشرفت است . لازم نيست كه يك شبه ره صد ساله را بپيماييد ، بلكه آرام آرام اما مداوم و پيوسته حركت كنيد ” در جاده و مسير ترقي ماندن ، بهتر از كنار جاده ماندن و عقب نشيني كردن است . پس در هركجاي اين مسير موفقيت كه هستيد به راهتان ادامه دهيد و با ديدي روشن و چشم اندازي واقع بينانه،آينده رابسازيد. مهمترين عامل اعتماد به نفس است ، به خودتان و تواناييهايتان اعتماد كنيدوازسدمشكلات بگذريد. هيچگاه روحيه خود را از دست ندهيد ، زيرا تمام مشكلات روزي تمام ميشوند .

فرآيند ارزشها !

موفقيت ها هميشه در رسيدن به آرمانها خلاصه نمي شوند . مهم تلاش و تداوم شما در اين راه است . براي اكثر ما اين اتفاق افتاده است . زمانيكه تلاش كرديم اما به مطلوب و هدف نرسيديم . آيا براستي از آن دسته از آدمها يي هستيد كه با چند بار شكست ميدان مبارزه را خالي مي كنند و مي گريزند ؟ يا همچنان ادامه مي دهيد تا به هدف برسيد ؟ چقدر هدفتان براي شما ارزشمند است و حاضريد چه بهايي برايش بپردازيد؟ پس به ياد داشته باشيد ” اهداف بزرگ تلاشها و همتهاي بزرگ و اراده اي فولادين ميخواهند “.

به محدوديت ها توجه نكنيد !

با نگاهي اجمالي به زندگي بزرگان و نوابغ پي خواهيد برد كه محروميت ها ، محدوديت ها و سختيها براي همه افراددرهمه مراحل زندگي اتفاق افتاده است،اما مهمترين نكته، نحوه رويارويي با مشكلات و چگونگي عبورازسدمعضلات و محروميت ها است. هيچ گاه ذهنتان را درگير اينگونه مسائل نكنيد . اولين بازتاب چنين تصوري توليد انرژي منفي درذهنتان است.به نكته هاي روشن واميدواركننده خود بيانديشيد.چنين طرزفكري روحيه شما را دگرگون خواهد كردوامواج مثبت رابه ذهنتان بازخواهد گرداند.از طرفي شايد هرگز به آن اهداف نرسيد، تاچند مرحله به جلو پيش برويد،اگر بازهم نتوانستيد،مسيرتان راتغيير دهيد . شما كه نمي خواهيد تا آخر عمردرگير رسيدن به هدفي شويدكه پيشرفتي دررسيدن به آن حاصل نمي شود.اين نكته را هميشه به خاطر بسپاريد : ” انسانهاي بزرگ اگر سدي درمسيرهدفشان ببينند ، مسيرشان را تغيير مي دهند ، اما افراد ديگر هدفشان را ” .

فراتر از زمان باشيد !

همه مابه درستي مي دانيم كه زمان عامل جدايي ناپذير، و غيرقابل بازگشت در زندگي ما است . هركسي به نحوي اززمان خويش استفاده مي كند.اماچگونه ميتوان با وجود مشغله هاي كاري و دردسرهاي موجود راهكاري مناسب ومنطقي يافت ؟ بي شك مديرت زمان نقش و جايگاه ارزنده اي دارد . برنامه روزانه بهترين راهكاراست.هرروزبرنامه اي متفاوت و جداگانه ايجاد كنيد.براي اينكار دفترچه اي مخصوص هميشه همراهتان باشد و اولويت هاي خود را در آن يادداشت كنيد . با اينكار زمان كاري و زمان استراحتتان مشخص مي شود . مي توانيد فعاليتهايتان را افزايش دهيد.تحقيق ، جستجو ، آينده نگري شغلي و برنامه زندگي اولويت هاي شما هستند.ازهمين حالا اهداف سال بعد خود را مشخص كنيد ، در پايان هر سال يك ارزيابي كلي داشته باشيدو ببينيدكه تا چه اندازه اي به اهدافتان نزديك شده ايد.اينكار را تا رسيدن به هدف نهايي ادامه دهيد .

استفاده از تجربه ها

شما جبوريد مشاغل مختلف را امتحان كنيد ، با افراد و برخودهاي متفاوت آشنا شويد ، مهارتها و تجربه ها رابياموزيدتا بتوانيد خودتان يك تاجر موفق شويد.بايد بدانيد كه گام نهادن در اين مسير بسيار دشوار است، پس دقيقا آگاهانه و با دانش كافي در اين راه قدم بگذاريد و از مشكلات نهراسيد. زيرا دنياي تجارت به كسي رحم نمي كند.

مهندس علم بيگي بازدید : 509 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

1- برای شروع راه موفقیت  ، داشتن یک ایده خوب تنها چیزی است که به آن نیاز دارید.

2- مشغولیت ذهنی تاجران موفق ، ارائه خدمات بهتر به مشتری است.

3-مشتری همیشه به دنبال بهترین و بیشترین است با پایین ترین قیمت ممکن.

4- توانایی شما در افزودن ارزش به محصولات و یا خدمات ، خود تعیین کننده موفقیت  شما در بازار است.

5- پیشرفت در تجارت نتیجه یافتنِ راه های سریع تر، ارزان تر، بهتر و آسان تر برای انجام یک کار است.

6- کارهایی را که منجر به موفقیت یا شکست  شما می شوند مشخص کنید و سپس با بهره گیری از این اطلاعات، برای داشتن عملکرد بهتر در هر زمینه برنامه ریزی کنید.

7- برای موفقیت در تجارت، باید ابتدا محصول یا خدمات بخصوصی را انتخاب کنید و سپس تمام توانایی خود را برای انجام کار  با بهترین روش به کار گیرید.

8- یکی از دلایل اصلی شکست در تجارت ، غیر تخصصی کار کردن است.

9- موفقیت در بازار در گرو تمرکز کامل بر روی مشتریان بخصوصی است که می توانند از ویژگی های خاص کالا یا خدمتی که ارائه می دهید بیشترین استفاده را ببرند.

10- تعیین و متمرکز کردن تلاشهایتان روی این گروه خاص و  اصلی رمز سوددهی است.

11- اولین کار درمدیریت  تعیین و بهبود بخشیدن به حوزه ای است که می توانید در آن برتر باشید.

12- هر رخدادی به میزان معینی احتمال وقوع دارد . برای افزایش احتمال وقوع رخداد مورد نظر خود ، تعداد موارد را افزایش دهید .

13- هر چقدر کارهای بیشتری را به دفعات بیشتر امتحان کنید، احتمال موفقیت شما نیز بیشتر می شود.

14- هر چقدر با وضوح بیشتری بدانید که چه می خواهید و حاضرید چه اقداماتی برای دستیابی به آن انجام دهید ، احتمال موفق شدن و رسیدن به آنچه می خواهید بیشتر می شود.

15- روشن بودن اهداف مورد نظر مانند مغناطیسی عمل می کند که اقبال را به سوی شما می کشد

مهندس علم بيگي بازدید : 388 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)
خوشبختانه، راه‌هايي وجود دارد كه به آزاد كردن اين انرژي از خودمان و كوتاهتر كردن مدت زماني كه موجبات ناراحتي ما را فراهم مي‌كند، كمك مي‌كند.

تابحال شده گفتگویی با کسی داشته باشید که یک تا دو روز ناراحت تان کرده باشد؟ شاید کسی در زندگیتان باشد، مثل رئیستان یا یکی از اعضای خانواده که این اتفاق با او مدام تکرار می شود؟ در مکالمات و اتفاقات انرژی رد و بدل می شود و اگر این اتفاق برای تان افتاده باشد احتمالاً انرژی منفی دریافت کرده اید. اگر این اتفاق در دفعات مختلف با بعضی آدمها برایتان تکرار شود، این احتمال وجود دارد که آن افراد عادت به صادر کردن انرژی منفی دارند و شما هم نمی دانید چطور باید از شر آن انرژی منفی خلاص شوید. مخصوصاً برای آن دسته از ما که حساس تر هستند رها کردن این انرژی منفی می تواند خیلی دشوار باشد.

اینکه صبر کنید این انرژی به خودی خود پراکنده شود ممکن است یک تا دو روز طول بکشد اما خیلی بد است اگر مدت زمان طولانی بعد از این که کسی به خاطر یک گفتگوی ضعیف یا ناآگاهی کسی چه کلاماً و چه غیره تاثیر منفی بگذارد، اذیت شود. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که به آزاد کردن این انرژی از خودمان و کوتاهتر کردن مدت زمانی که موجبات ناراحتی ما را فراهم می کند، کمک می کند.

1 - یک راه ساده آن این است که خیلی راحت خودتان را تمیز کنید. وقتی معمولاً دیگران این توصیه را به ما می کنند بیشتر منظورشان از نظر فکری است اما اینکار را می توانید فیزیکی هم انجام دهید. دست ها، پاها، سر و پشتتان را با یک برس یا دستمال تمیز کنید انگار که می خواهید یک لایه گرد و خاک از روی بدنتان تمیز کنید. بلافاصله بعد از این که ابرهای تیره انرژی منفی از روی بدنتان بلند شد، احساس خوبی پیدا خواهید کرد. بهتر است این عمل را در فضای باز و در طبیعت انجام دهید. این روش، روش اولیه است و سایر روش ها باید به دنبال این انجام شوند.

2 - یک تکنیک دیگر این است که با عقب دادن شانه ها، آن را از شانه هایمان بیندازیم. انرژی، مخصوصاً انرژی منفی مثل خشم که وقتی کسی کار بدی در حق تان انجام می دهد ایجاد می شود، معمولاً روی شانه های شما می نشیند. با چندین بار عقب دادن شانه ها به تکان خوردن آن انرژی کمک می کنید و وقتی آن انرژی به حرکت درآید می توانید آن را دور بیندازید به جای اینکه در جای خود بماند.

3 - فوت کردن آن هم یک راه فیزیکی دیگری است که کمکتان می کند. پس یک نفس عمیق بکشید و هوا را به سرعت و با قدرت از دهانتان بیرون کنید. این کمک می کند انرژی منفی از محیط درونیتان بیرون بیاید.

4 - نمک دریایی هم می تواند انرژی منفی را تغییر دهد. یک محلول ساده که از چند قاشق غذاخوری نمک دریایی خوب با چند قاشق روغن نارگیل یا زیتون درست شده است می تواند کمک تان کند. این محلول را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید تا نمک دریایی در آن حل شود و آن را به آرامی زیر دوش روی سر و بدنتان بریزید. آن را چند دقیقه خوب روی پوست سرتان و بدنتان ماساژ دهید و به این روش محلول پاک کننده خانگی خودتان را ساخته اید. بعد پوستتان احساس فوق العاده ای پیدا می کند و انرژی منفی قبل به انرژی مثبت تبدیل می شود. خوابیدن در وان با آبی که یک فنجان نمک دریایی در آن ریخته شده است هم به ریلکس شدن شما و از بین بردن انرژی منفی کمک می کند.

در این مورد هم مثل مشکلات دیگر بدن، پاکسازی عمیق بدن هم می تواند مفید باشد. این کار مخصوصاً اگر منتشر کننده این انرژی منفی خودتان باشید خیلی موثر است زیرا این احتمال وجود دارد که مقدار زیادی انرژی منفی را در درونتان نگه می دارید. پاکسازی روده و کبد خیلی کمک می کند زیرا احساسات ساکن معمولاً در روده جای می گیرند و یک کبد سمی معمولاً زودتر خشم را احساس می کند. در واقع، اگر کبدتان تمیز باشد، احساس کردن خشم سخت تر خواهد شد. اما احساسات ساکن می توانند در هر جای بدن رخنه کنند و برای بیرون آوردن آنها نیاز به پاکسازی عمیق بدن است.

مهندس علم بيگي بازدید : 571 یکشنبه 15 مرداد 1391 نظرات (0)

اعتماد به نفس پایین یکی از مخرب ترین عادات و قالب های فکری است که کسی می تواند داشته باشد. هرچقدر خودتان و توانایی هایتان را برای رسیدن به اهداف مختلف در زندگیتان پایینتر ببینید، متقاعد کردن دیگران برای خلاف آن سخت تر خواهد بود.

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های یک فرد برای داشتن یک زندگی خوب و شاد این است که خود را بالا ببیند و به توانایی های خود برای رسیدن به بزرگترین دستاوردها ایمان داشته باشد.

هرچقدر بیشتر بتوانید خودتان را فردی ببینید که مهارت ها و ویژگی های لازم برای رسیدن به آرزوها و اهداف زندگی خود را دارد، دیگران هم بیشتر شما را آنطور می بینند. و این می تواند فرصت های زیادی برای خودتان و آینده تان پیش رویتان قرار دهد.

در زیر به چند نکته برای کمک به بالا بردن اعتماد به نفستان اشاره می کنیم:

1. به زمان هایی در گذشته فکر کنید که به خیلی از اهدافتان رسیده بودید. احساسی که آنزمان داشتید را به یاد آورید و همان لذت و رضایت را دوباره تجربه کنید.

2. از منطقه امنتان بیرون بیایید. گاهی اوقات یک کمی که خودتان را هل بدهید باعث می شود آزادی بیشتری احساس کنید و این می تواند کمکتان کند که اعتماد به نفس بیشتری در قسمت هایی که قبلاً نداشتید به دست آورید.

3. خودتان را تحسین کنید. اکثر افراد به اندازه کافی از خودشان تعریف و تمجید نمی کنند. هرچقدر بیشتر خودتان اینکار را بکنید، دیگران هم بیشتر تحسینتان می کنند.

از این سه نکته استفاده کنید و اجازه بدهید که حس اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کنید. بدانید که شایسته تحسین هستید، لایق آن اعتماد به نفسید و موقعیت های عالی همه جا منتظر شماست.

تعداد صفحات : 46

درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 87
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 1,163
  • بازدید کلی : 312,967