loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 478 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

امروزه تقاضاي مشتريان بيشتر شده، توقعات و خواسته‌هاي آن‌ها روزبه‌روز در حال افزايش است، هركسي خواهان ارزش و احترام بيشتر است، هركسي مي‌خواهد هر آنچه را كه مي‌طلبد همان لحظه برايش مهيا شود، مشتريان خواستار آسايش و راحتي بيشتر هستند؛ تسريع در برآورده شدن نيازهايشان.

اما اگر شما از آن‌ها دور باشيد نمي‌توانيد بشنويد آن‌ها چه مي‌خواهند:
«من يك كامپيوتر پيشرفته با ويندوز
xp كه تمام درايوهاي آن قابليت zip شدن (متراكم‌سازي) را داشته و گارانتي مادام‌العمر داشته باشد مي‌خواهم.»
«من يك موتور هوندا با زين چرم مي‌خواهم، دلم مي‌خواهد وقتي گارانتي 000/30 مايل موتورم كه تمام شد براي تعمير و سرويس‌دهي همانند پادشاهان با من رفتار شود.»
قائل شدن ارزش امروزه به يكي از كليدهاي موفقيت هرنوع فعاليت تجاري تبديل شده است. اين 10 راهكار در اين‌جا به شما كمك مي‌كند تا مشتريان عاشق شما شوند و هميشه به شما بازگردند:

1- براي كسب اعتبار بيشتر از خود مشتريان سوال كنيد :

دريافت اعتبار و احترام معمولا چشمان تيزبين مي‌خواهد، اگر مشتريان از قيمت‌هاي بالاي شما ناراضي بودند و به دليل پايين بودن قيمت‌هاي رقيبانتان از آن‌ها خريد مي‌كنند پس اين را ناديده نگيريد و نگوييد مشتريان براي گمراه كردن من اينطور مي گويند.
اگر شما از لحاظ امكانات درجه يك هستيد ولي مشتريان بازهم از شما نمي‌خرند واقعا يك سوال بزرگ پيش مي‌آيد و آن‌ اين كه چرا؟ بررسي نيازهاي مشتريان، تلاش براي رفع آن‌ها و مبارزه براي دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده بايد سرلوحه كارتان باشد.

اگر شما مي‌توانيد حتي كاري كوچك كنيد كه به افزايش فروش شما و كسب اعتبار بيشتر كمك كند پس چرا آن‌را انجام نمي‌دهيد؟
اگر مشتريان شما از كمبود «پول» مي‌نالند چرا نبايد يك بازنگري در تعديل قيمت‌ها بكنيد؟ اگر مشتريان از «كمبود وقت» شكايت دارند چرا نبايد امكاناتي را جهت سرويس‌دهي سريع‌تر براي آن‌ها فراهم كنيد؟ اگر مشتريان از «كمبود سرويس» ناراضي‌اند بايد نوع خدمات و يا نحوه ارائه آن را عوض كرده يا ارتقا دهيد.

2- اختصاصي كردن روابط :

رابطه شما با مشتريانتان فراتر از يك رابطه صرف خريد و فروش است. در حقيقت شما با شخصي كه اعتماد كرده و شما را براي خريد انتخاب كرده ارتباط برقرار كرديد (البته همواره اين موضوع صادق نيست و دستخوش تغييرات مي‌شود).

گفت‌وگو و احوال‌پرسي با مشتريانتان را با شور و شوق، پرانرژي، دوست‌داشتني مودبانه و درصدد جذب آن‌ها انجام دهيد مردم يك فعاليت را غالبا به خاطر صاحبان آن فعاليت برمي‌گزينند.

هيچ‌كس از رفتار زشت و گستاخانه خوشش نمي‌آيد. حتي من مي‌خواهم به شما توصيه كنم تمام جزئيات زندگي مشتريانتان را به خاطر بسپاريد؛ روزهايي نظير روز تولد، سالروز ازدواج، تولد فرزندان و...

در چنين روزهايي بايد شخصا به آن‌ها تبريك بگوييد، درباره تعطيلات آخر هفته مشتريانتان سوال كنيد، راه‌هايي را براي شاد كردن آن‌ها بيابيد و براي اين كار خودتان باشد، انسان باشيد و كاري.

3- از نظرسنجي‌ها براي ايجاد يك رابطه عاطفي استفاده كنيد :

نظرسنجي‌ها براي ساليان سال است كه وسيله‌اي براي توسعه و درك رفتارهاي انسان‌ها به كار مي‌آيند با درك تفاوت‌هاي رفتاري مي‌توانيد مشتريان و كارمندان خود را از لحاظ ارزش‌ها، انگيزه‌ها، و هنجارها مورد بررسي قرار دهيد.
شما مي‌توانيد به وسيله ايجاد يك طرح نظرسنجي ميزان علاقه مشتريانتان را بفهميد. اگر سوالات نظرسنجي به درستي انتخاب شود و مشتريان نيز مقيد به پاسخگويي صحيح باشند شما مي‌توانيد نيازها را شناسايي كرده و خود را براساس آن وقف دهيد.

4- فراهم كردن هداياي رايگان حين خريد (اشانتيون) :

اين روش يكي از قديمي‌ترين و در عين حال كارآمدترين روش‌هاي موجود در دنياي تجارت است. مردم عاشق اشيا و كالاهاي رايگان هستند.
اگر شما حتي يك چيز كوچك براي ترغيب مشتريانتان داشته باشد گرايش آن‌ها به سمت شما بيشتر خواهد شد. به عنوان مثال براي 10 سال متوالي يك شركت بيمه براي من يك دربازكن قوطي كنسرو به عنوان تمديد قرارداد بيمه‌ام علاوه بر تخفيف‌هاي مرسوم هديه مي‌داد.

اين دربازکن در نگاه اول شيئي بي‌ارزش بود ولي در حقيقت باعث صرفه‌جويي فراواني در وقت و انرژي من مي‌شد.
در آشپزخانه هنوز من از آن استفاده مي‌كنم و اگر كسي آن‌را از من مي‌گرفت حتي ناراحت مي‌شدم چرا كه بايد يك سال ديگر صبر مي‌كردم و يك ابزار كارگشا در آشپزخانه من نبود چرا كه به آساني و راحتي در قوطي‌ها را برايم باز مي‌كرد.

5- شرايط ويژه‌اي براي پاسخگويي به سوالات مطروحه ذهن مشتريان فراهم كنيد :

با اين كار علاوه بر دستيابي مشتريان به سوالات بي جواب ذهنشان هم كسب اعتبار كرديد و هم ارزش خاصي را براي مشتريانتان قائل شديد.

نمي‌دانم آيا شما به پزشك تغذيه مراجعه كرده‌ايد؟ هنگامي كه از او مي‌پرسيد چگونه مي‌توانم وزنم را سريع كم كنم به راحتي جواب مي‌دهد: «نمي‌دانم»، «بستگي به نوع رعايت غذايي شما دارد»، «با توجه به نوع تمرين و پرهيز عادات غذايي كه داريد متغير است».

اما اگر شما بتوانيد علاوه بر ذكر اين سوال پاسخ آن‌را نيز به صراحت و درستي بدهيد بسيار مطلوب‌تر است مثل اين جمله «10 عادت بد غذايي كه مي‌تواند فرصت لاغر شدن را از شما بگيرد» شما علاوه بر مطرح كردن سوال به پاسخ آن نيز پرداختيد.

6- محصولات و خدمات خود را به طرز شكيل و حرفه‌اي بسته‌بندي كنيد :

هرچه قدر بسته‌بندي شما جالب‌تر و حرفه‌اي‌تر باشد در نتيجه ارزش و اعتبار شما بيشتر مي‌شود. بسته‌بندي نه تنها نشان‌دهنده قشنگ‌تر محصول مي‌شود بلكه باعث روشن شدن نحوه فعاليت شما، ميزان ارزش شما و بهاي شما به مشتري مي‌شود. اگر مردم يك چيز زيبا و دلربا را ببينند اطمينان مي‌يابند كه آن شي نتيجه تجربيات يك فكر و انديشه زيبا و حرفه‌اي است و علاقه آن‌ها بيشتر به خريد محصولات زيبا است.

7- دلال اطلاعات و معلومات باشيد :

بعضي از افراد كارشناس اطلاعات ناميده مي‌شوند، من به شما توصيه مي‌كنم براي دستيابي به سوالات بي جوابتان از اين افراد بهره بگيريد. همچنين به ايجاد منابع كتابخانه‌اي قوي براي دستيابي مشتريان و كاربرانتان به اطلاعات روز اقدام كنيد. اين منابع مي‌تواند شامل مجله، روزنامه، كتاب، وب‌سايت، CD و هر چيزي كه حاوي اطلاعات روز مي‌شود، باشد. بهتر است اين اطلاعات شامل آخرين و جديدترين اطلاعات روز در مورد مثلا، كيف، كفش، لباس، مسافرت، دكوراسيون، تغذيه، حيوانات خانگي و... باشد.

8- در سيستم‌هاي شبكه‌اي و زنجيره‌اي سهيم شويد :

در دنياي پرتنش و پررقابت امروزي كه با موانع بازدارنده زيادي همراه است صاحبان تجارت و فعالان اقتصادي از انواع شركت‌هاي ريز و درشت براي پوشش همه نوع فعاليتي استفاده مي‌كنند تا با ايجاد يك رابطه قوي و دوطرفه به اهداف از پيش تعيين شده هر دو طرف برسند. در اين ميان شبكه‌هاي زنجيره‌اي امكان رشد سريع را فراهم مي‌كنند و خطرات تك بعدي كار كردن را و ضررات ناشي از آن را به حداقل مي‌رسانند. شما از اين طريق مي‌توانيد پتانسيل‌هاي خود را به عرصه ظهور برسانيد و از اين طريق مشتريان نيز شانس بيشتري براي انتخاب نوع محصول خود دارا هستند.

9- صورت‌حساب مشتريان را براي آن‌ها بفرستيد :

به نظر شما چه اتفاقي مي افتد وقتي در سر كار هستيد، در حال رانندگي هستيد، ورزش مي‌كنيد يا در خيابان راه مي‌رويد، بدانيد چه مقدار موجودي داريد؟ چه مقدار خرج كرديد و كي بايد پرداخت كنيد؟ پس امكاناتي را فراهم كنيد تا از طريق بيل بوردهاي تبليغاتي، پيام كوتاه، موبايل، اينترنت، پست و... مشتريان آگاه شويد.

10- خواسته‌هايشان را تسريع ببخشيد :

امروزه مشتريان خواهان گرفتن كالا و خدماتي هستند كه بي‌نظير باشد و به راحتي به دست آورند اما در عين حال سريع به دستشان برسد. به طور مثال اگر يك مشتري خواهان گرفتن يك كالا و يا نرم‌افزار و يا خدمتي در نصف شب باشد شما چه مي‌كنيد و يا اگر جديدترين مدل مبلمان منزل و يا اداري را بخواهند بايد حداكثر ظرف چند ساعت به آن‌ها برسانيد و يا براي تغيير دكوراسيون مي‌خواهند نهايت 7 تا 10 روز وقت صرف كنند پس زمان براي آن‌ها و شما حياتي است آن را از دست ندهيد.

امروزه با طراحي سيستم هاي مديريت ارتباط با مشتري مي توان ميزان رضايتمندي آنها را بصورت علمي كنترل و افزايش داد. در صورتيكه تمايل به استقرار چنين سيستمي در سازمان خود داريد ، با مشاورين ما تماس حاصل فرمائيد
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 1,159
  • بازدید کلی : 312,963