loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 681 پنجشنبه 02 آذر 1391 نظرات (0)
در مباحث مرتبط با مدیریت تغییر،افراد را می توان به دو دسته تقسیم کرد:
آنهایی که در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند و آنها که تغییرات را می‌پذیرند. تجربه ثابت کرده ‌است که افراد موفق در دسته دوم جای دارند.
آنها نه تنها تغییرات را می پذیرند، بلکه برای روبرو شدن و پاسخ دادن به تغییرات کاملاً آماده هستند.
اگر شما 8 مورد کــــــاربردی کسب و کار نتورک مارکتینگ را به کار ببرید، کارهایتان را ساده‌تر، سودتان را چند برابر و احتمال موفقیت خود را افزونتر خواهید کرد. این درسها بر اساس سالها تحقیق و تجربه عملی صدها نتورکر در تمامی نقاط جهان است که به درجات بالایی از موفقیت بی سابقه رسیدهاند.
1- خودتان را بشناسید(Self Consciousness): علایق، مهارتها، تواناییها، ضعفها، قوتها و محدودیتهای خود رابشناسید.
برای اینکه یک نتورکر در کسب و کار خود موفق شود، از خود گذشتگیهای بسیاری لازم است و شما باید خود را آماده کنید. باید با دیدی بیطرفانه نگاه دقیقی به تمامی نقاط قوت و ضعف خود بیندازید.
تحلیل درستی از شخصیت خود داشته باشید و خود را آنگونه که واقعا هستید بپذیرید. خیلی از افراد تنها به دلیل آنکه نمی‌توانند نقاط ضعف خود را تشخیص دهند از رفع آنها عاجزند، درحالیکه درصورت شناخت درست از خود می‌توانند نقاط ضعفشان را رفع و حتی به نقاط قوت تبدیل کنند. ضعفهای خود را لیست کنید و برای رفع آنها مطالعه و برنامه‌ریزی داشته باشید. حتی در برخی موارد می‌توانید از نظرات مشاورین مرتبط نیز بهر‌ه‌مند شوید.
قوتهای خود را نیز لیست کنید و برای حفظ، تقویت و اعتلای آنها مطالعه و برنامه‌ریزی داشته ‌باشید. مطالعات خود رادر زمینه خودشناسی افزایش دهید، در جلسات مربوط به این زمینه حتما شرکت کنید و نکاتی را که فرا می‌گیرید در عمل پیاده کنید.
2- برنامه رو به جلو داشته باشید(Business Plan): از دیدگاه صاحبنظران، اصلی‌ترین دلیل 80 درصد شکستها در هر کسب و کاری، طی پنج سال نخست، معمولاً پول نیست. بلکه فقدان اطلاعات و دانش صحیح و نداشتن برنامه است. رمز موفقیت شما در این است که بدانید چگونه می توان با اجرای یک برنامه تجاریموثر، تصمیمات صحیح گرفت.
در تهیه این برنامه حتما نظرات راهبرانتان را نیز جویا شوید و از تجربیات مثبت و منفی آنها در این تجارت بهره‌ بگیرید. یکی از مزایای اصلی این تجارت همین تجربیات همکارانتان است که بصورت رایگان و بی منت در اختیار شما قرار می‌گیرد. درتهیه برنامه خود به اصل قرار گرفتن در مرز محافظه ‌کاری و رویا پردازی توجه کنید. بعبارت دیگر مراقب باشید از هیچکدام از دو لبه پشت بام پرت نشوید.
3- صنعت(Business) خود رابشناسید: شما نمی‌توانید یک پزشک، مهندس، تاجر، مدیر، آرایشگر و .... موفقی باشید بدون آنکه در زمینه تخصصی خود اطلاعات کافی داشته باشید. بنابراین اطلاعات خود رادرباره این صنعت ( نتورک مارکتینگ)، تجارت الکترونیک،‌ بازاریابی، مدیریت و ... همیشه افزایش دهید و خود را بروز نگه دارید.
سلاح اصلی یک نتورکر در مواجهه با مخالفان و سئوالات (Objections)، اطلاعات است. شما با داشتن اطلاعات کامل و بمباران اطلاعاتی این افراد،‌ آنها را عملا خلع سلاح خواهید کرد.
در حال حاضر یکی از معیارهای اصلی افرادی که تصمیم به فعالیت در این صنعت می‌گیرند و برای فعالیت با بیش از یک پیشنهاد مواجه می‌شوند، میزان اطلاعات و دانش راهبران گروهها در مورد این صنعت است. هرچه شما در مواجهه با این افراد اطلاعات بیشتری داشته باشید و آن را به رخ آنها بکشید در اثر گذاری برروی تصمیم و انتخاب آنها موفق تر خواهید بود.
4- مشتریان(Customers) خود را درک کنید: افراد حاضر در لیست شما مشتریان شما در این صنعت هستند. بر مشتریان بالفعل ( زیر مجموعه ‌هایتان) و بالقوه ( افرادی که در آینده وارد مجموعه شما خواهند شد ) تمرکز داشته باشید. به نیازها، خواسته‌ها، مسائل و مشکلات آنها توجه کنید. به آنها کمک کنید تا بر مشکلاتشان فائق شوند و در مسیر درست حرکت کنند.
همیشه در دسترس باشید و به آنها اطمینان دهید که همیشه به فکر آنهاهستید و واقعا هم اینگونه باشید. اوقات تنهایی خود را به اندیشیدن در خصوص آینده کاری و برنامه‌هایی که برای افرادتان دارید صرف کنید. با دوستانتان، همکاران،خویشان و ... که هنوز وارد مجموعه شما نشده اند ‌ارتباط مناسبی برقرار کنید.
معمولادر دومین یا سومین سئوال از شما، اوضاع کاریتان را از شما خواهند پرسید. با اشتیاق و آب و تاب فراوان از موفقیتهایتان، ورودی‌های این هفته، پورسانتها، برنامه‌های تفریحی، فعالیتهای گروه و ... بگویید.
در رفتار با دوستانی که پرزنت شده‌اند ولی به شما جواب رد داده‌اند خیلی با احتیاط عمل کنید. آنها نباید برداشت کنند که اینکارشان باعث دلخوری و سرخوردگی شما از وی شده ‌است، بلکه این احساس را باید منتقل کنید که آنکه ضرر می‌کند اوست نه شما، چون به یک فرصت کاری طلایی نه گفته است.
5- روشهای رهبری(Leadership) سالم را به کار ببرید: نکته‌ای که هیچ وقت نباید فراموش کنید این است که شما مدیر سازمانتان (شبکه خود) نیستید بلکه راهبر شبکه خود می‌باشید.
با فکر و اراده مجموعه خود را از بالا تا پایین اداره کنید. شما باید در تصمیمات خود، به نظرات مشتریان (افراد زیرمجموعه) اهمیت بدهید، منابع و زمان رامدیریت کنید، و بدانید که چگونه تجارت کرده و کسب و کار را به بهترین وجه ممکن اداره کنید.
از تلاشهای افراد زیر مجموعه خود قدردانی کنید، آنها با ارزشترین سرمایه شما در این صنعت هستند.
با مدیران سازمانتان (راهبران فعال زیر مجموعه‌تان) درتصمیم‌‌گیری‌ها مشورت کنید (مدیریت مشارکتی) و از خودرایی و استبداد مدیریتی دوری کنید. برقلبها مدیریت کنید نه بر فیزیک و اجسام.
فنون نوین مدیریت و رهبری را بیاموزید و در سازمان خود پیاده کنید. کتابهای حاوی خاطرات مدیران و رهبران موفق و مشهور را مطالعه کنید و تجربیات آنها را شبیه‌سازی نموده و به طرز صحیحی در شبکه خود پیاده کنید.
6- تصویر و ذهنیت(Image) ممتاز خود را توسعه دهید: تصویر و ذهنیتی که شما ایجاد میکنید بسیار مهم است و تمامی حوزه کسب و کارتان را به هم متصل می‌کند. درست یا غلط، تصویری که شما از خود در ذهن افراد دیگر ساخته‌اید ممکن است باعث بهبود یا تضعیف موقعیت شما در این تجارت شود.
تمام تلاش شما در این کسب و کار باید بر این امر استوار باشد که در نگاه افراد زیر مجموعه‌تان به عنوان یک راهبر قابل اتکا، قدرتمند، با دانش،‌ با احساس مسئولیت قوی، انعطاف پذیر، خوش برخورد، با پرستیژ و ... و از دیدگاه سایر افراد لیستتان که هنوز وارد نشده‌اند، به عنوان یک فرد موفق در زندگی و شغل، مسلط بر زندگی و کسب و کار، دارای آرامش و خونسردی، متحول شده پس از ورود به این کسب و کار، با اخلاق،‌ یک مدیر توانمند و ... جلوه‌گر باشید.
فراموش نکنید که شما استاندارد و الگوی شبکه خود هستید و مسئولیت سنگینی از این بابت متوجه شما می‌باشد. کوچکترین حرکت اشتباهی از جانب شما می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به مجموعه شما وارد کند.
هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید و با دیگران صادق باشید. به دوستانتان بفهمانید که انجام این کار چه تحول عظیمی در شخصیت، زندگی و آینده شما ایجاد کرده است.
این کار را به هر طریق ممکن به انجام برسانید. تاثیرفوق ‌العاده‌ای بر افرادی دارد که منتظر دیدن تغییر در شما هستند تا به دعوت شما برای ورود به این تجارت پاسخ مثبت دهند. آنها صرفا به دنبال تغییرات مادی نیستند. روی آنها مطالعه داشته باشید و بدانید که به چه چیزی علاقمند هستند و متناسب با هرکس، تغییرات مورد پسند وی را که در شما بوجود آمده در معرض دید وی قرار دهید.
مثلا اگر شخصی قدرت بیان خوبی ندارد و در صورتی که موقعیت مناسبی برای تقویت قدرتبیان خود پیدا کند از آن فرصت استفاده می‌کند و انگیزه مالی چندان قوی هم ندارد،شما باید به جای به رخ کشیدن پورسانتهایتان، وی را به جلسات گروهتان دعوت کنید تاتغییراتی که از جنبه تقویت قدرت بیان در شما بوجود آمده را ببیند.
به وی بگویید که هیچ کاری را نمی‌توانی پیدا کنی که همه این مزیتها را باهم یکجا داشته باشد. یعنی هم کار باشد و درآمد ایجاد کند، هم فرد به شناخت کاملی از خود برسد. عادتهای کاری و شخصیتی غلط خود را ترک نماید و به جای آن به روش نوین و جهانی فعالیت کند. بتوانددر یک جمع چند صد نفره به خوبی صحبت کند، اعتماد به نفس خود را افزایش دهد و ....
7- از حرفه ای‌ها(Leaders) درس بگیرید: در جلسات راهبران گروهتان حضور مستمر و اثربخش داشته ‌باشید و از تجربیات همکارانتان استفاده کنید.
در مواردی که پیش بینی می‌کنید تصمیمتان بر آینده سازمان شما اثر خواهد گذاشت، قبل از آن با راهبرانتان مشورت کنید و نظرات و تجربیات آنها را جویا شوید. به وبلاگها و سایتهای مرتبط بااین تجارت سر بزنید و مطالب جدید آنها را دسته بندی کرده، مطالعه نموده و برای زیرمجموعه‌های خود نیز ارسال کنید.
از هر فرصتی برای گفتگو و کسب تجربه از راهبران گروهتان در جلسات پاتلاک، برنامه‌های تفریحی و ... استفاده کنید. مسائل و مشکلاتیکه در مجموعه خود با آنها دست به گریبان هستید را در جلسات راهبران مطرح نموده و ازهمکارانتان درخواست همفکری نمایید.
در صورتی که بصورت پاره وقت به این کارمی‌پردازید، این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که شما به علت محدودیت وقتی، حق اشتباه کردن را در این کار ندارید، چونکه برای برگشت و تصحیح اشتباهتان با کمبود وقت مواجه هستید، بنابراین به جای خلاقیت باید منطقی باشید و در این کار از تجربیات راهبرانتان استفاده کنید تا به مشکل برنخورید.
8- در هنگام نیاز، کمک(S.O.S) بخواهید: هیچگاه خود را فارغ از کسب نظر و همفکری راهبرانتان ندانید. مطمئن باشید که تمام مسائلی که در حال حاضر شما با آنها دست به گریبان هستید، یک زمانی مسائل و مشکلات راهبران شما نیز بوده ‌است.
در این مواقع حتما از آنها بپرسید که در چنین موقعیتی آنها چه تصمیمی گرفتند و چه کرده‌اند. به راهبر خود اعتماد و اعتقاد داشته باشید و مسائل و مشکلات کاری و حتی شخصی خود را با وی در میان بگذارید. مطمئن باشید که راهبر شما پس از مطرح شدن مسئله،‌ تا زمانی که یک راهکار مناسب در اختیار شما قرار ندهد، آسوده نخواهد خوابید
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 99
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 409
  • بازدید سال : 935
  • بازدید کلی : 312,739