loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 553 چهارشنبه 18 مرداد 1391 نظرات (0)

تجارت و ثروت ، دو عاملي هستند كه يكي خط حمايت پيشرفت اقتصادي و تغييرات بنيادين را فراهم مي سازد و ديگري راهگشا و مكمل توسعه است . براي موفقيت ، بايد توليد كننده و خلاق باشيم . اغلب افراد در ابتدا سرمايه‌اي را براي راه اندازي كسب و كار فراهم كرده و بدون آگاهي از قوانين تجارت و استفاده از تجربيات لازم فعاليتشان را آغاز مي كنند ، پس از مدتي جريان بازار پيش بيني هاي آنان را بهم مي ريزد و ورشكست مي شوند . پس صرفا وجود سرمايه كافي نيست ، بلكه مهارت ، تجربه و دانش تجارت و مديريت سرمايه در اينكار حرف اول را مي زند .

گام به گام پيشرفت كنيد !

ركن اساسي موفقيت ، پيشرفت است . لازم نيست كه يك شبه ره صد ساله را بپيماييد ، بلكه آرام آرام اما مداوم و پيوسته حركت كنيد ” در جاده و مسير ترقي ماندن ، بهتر از كنار جاده ماندن و عقب نشيني كردن است . پس در هركجاي اين مسير موفقيت كه هستيد به راهتان ادامه دهيد و با ديدي روشن و چشم اندازي واقع بينانه،آينده رابسازيد. مهمترين عامل اعتماد به نفس است ، به خودتان و تواناييهايتان اعتماد كنيدوازسدمشكلات بگذريد. هيچگاه روحيه خود را از دست ندهيد ، زيرا تمام مشكلات روزي تمام ميشوند .

فرآيند ارزشها !

موفقيت ها هميشه در رسيدن به آرمانها خلاصه نمي شوند . مهم تلاش و تداوم شما در اين راه است . براي اكثر ما اين اتفاق افتاده است . زمانيكه تلاش كرديم اما به مطلوب و هدف نرسيديم . آيا براستي از آن دسته از آدمها يي هستيد كه با چند بار شكست ميدان مبارزه را خالي مي كنند و مي گريزند ؟ يا همچنان ادامه مي دهيد تا به هدف برسيد ؟ چقدر هدفتان براي شما ارزشمند است و حاضريد چه بهايي برايش بپردازيد؟ پس به ياد داشته باشيد ” اهداف بزرگ تلاشها و همتهاي بزرگ و اراده اي فولادين ميخواهند “.

به محدوديت ها توجه نكنيد !

با نگاهي اجمالي به زندگي بزرگان و نوابغ پي خواهيد برد كه محروميت ها ، محدوديت ها و سختيها براي همه افراددرهمه مراحل زندگي اتفاق افتاده است،اما مهمترين نكته، نحوه رويارويي با مشكلات و چگونگي عبورازسدمعضلات و محروميت ها است. هيچ گاه ذهنتان را درگير اينگونه مسائل نكنيد . اولين بازتاب چنين تصوري توليد انرژي منفي درذهنتان است.به نكته هاي روشن واميدواركننده خود بيانديشيد.چنين طرزفكري روحيه شما را دگرگون خواهد كردوامواج مثبت رابه ذهنتان بازخواهد گرداند.از طرفي شايد هرگز به آن اهداف نرسيد، تاچند مرحله به جلو پيش برويد،اگر بازهم نتوانستيد،مسيرتان راتغيير دهيد . شما كه نمي خواهيد تا آخر عمردرگير رسيدن به هدفي شويدكه پيشرفتي دررسيدن به آن حاصل نمي شود.اين نكته را هميشه به خاطر بسپاريد : ” انسانهاي بزرگ اگر سدي درمسيرهدفشان ببينند ، مسيرشان را تغيير مي دهند ، اما افراد ديگر هدفشان را ” .

فراتر از زمان باشيد !

همه مابه درستي مي دانيم كه زمان عامل جدايي ناپذير، و غيرقابل بازگشت در زندگي ما است . هركسي به نحوي اززمان خويش استفاده مي كند.اماچگونه ميتوان با وجود مشغله هاي كاري و دردسرهاي موجود راهكاري مناسب ومنطقي يافت ؟ بي شك مديرت زمان نقش و جايگاه ارزنده اي دارد . برنامه روزانه بهترين راهكاراست.هرروزبرنامه اي متفاوت و جداگانه ايجاد كنيد.براي اينكار دفترچه اي مخصوص هميشه همراهتان باشد و اولويت هاي خود را در آن يادداشت كنيد . با اينكار زمان كاري و زمان استراحتتان مشخص مي شود . مي توانيد فعاليتهايتان را افزايش دهيد.تحقيق ، جستجو ، آينده نگري شغلي و برنامه زندگي اولويت هاي شما هستند.ازهمين حالا اهداف سال بعد خود را مشخص كنيد ، در پايان هر سال يك ارزيابي كلي داشته باشيدو ببينيدكه تا چه اندازه اي به اهدافتان نزديك شده ايد.اينكار را تا رسيدن به هدف نهايي ادامه دهيد .

استفاده از تجربه ها

شما جبوريد مشاغل مختلف را امتحان كنيد ، با افراد و برخودهاي متفاوت آشنا شويد ، مهارتها و تجربه ها رابياموزيدتا بتوانيد خودتان يك تاجر موفق شويد.بايد بدانيد كه گام نهادن در اين مسير بسيار دشوار است، پس دقيقا آگاهانه و با دانش كافي در اين راه قدم بگذاريد و از مشكلات نهراسيد. زيرا دنياي تجارت به كسي رحم نمي كند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 147
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 168
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 180
  • بازدید ماه : 466
  • بازدید سال : 1,406
  • بازدید کلی : 313,210