loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 261 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)




این ادکلن در سال 2007 توسط Nathalie Lorson ساخته شده و طراحی شیشه آن از محصولات آرایشی Lalique الهام گرفته است. شیشه ادکلن رنگی ارغوانی دارد و بر روی خود شاتوت‌های کریستالی را حمل می‌کند که به اسانس شاتوت به کار رفته در این محصول اشاره دارد. لالیک آمیتیس در اندازه‌های 50 و 100 ml edp عرضه شده است.

رایحه : ملایم و شیرین

اسانسها : تمشک ، زغال اخته ، شاتوت ، مویز سیاه ، توت فرنگی

گل یلانگ ، رز ، فلفل ، گل صد تومانی بنفش

    وانیل ، مشک 




www.Gteam.ir




مهندس علم بيگي بازدید : 292 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)


 

گلاب(ROSE WATER) از تقطیر گل محمدی (ROSADAMASCENA) به دست می آید که از نظر عطر در میان سایر گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد.

گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه ظاهر می شوند و در همین ماه است که گلاب گیری انجام می پذیرد. گل محمدی رایحه ی خوشی دارد و گلاب نیز همین رایحه ی خوش را در خود تثبیت می کند.

براساس مدارک جدید، ایرانیان اولین قومی بودند که از «گل سرخ»، اسانس و گلاب را به روش تقطیر به دست آوردند و سپس این فن را به سایر نقاط دنیا انتقال دادند. «ابن سینا» دانشمند بزرگ ایرانی، تحقیقات وسیعی در مورد استخراج اسانس ها به روش تقطیر داشته است.

نام گلاب با فرهنگ سنتی و باورهای مذهبی مردم نیز درآمیخته است. گلاب خاص ایران است و جالب آن که فقط در شهر کاشان به عمل می آید.

پرورش گل محمدی با تاریخ «قمصر» عجین شده است. هر چند امروزه گلاب گیری از «قمصر» به «نیاسر» یکی از بخش های دیگر کاشان گسترش پیدا کرده، ولی گلاب قمصر در نوع خود هم چنان بی رقیب مانده است.

گلاب کاشان در پیشینه ی ادبیات ایران نیز رسوخ کرده و جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که شعرا برای تلطیف اشعار خود از نام گلاب با آمیزه ای از معشوق خود نام می برده اند.

گلاب با آئین های مذهبی همخوانی دیرینه ای دارد. به طور نمونه حدود یک قرن است که گلاب قمصر بر سر و روی دسته های سینه زنی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) پاشیده می شود. هم چنین هر ساله کعبه را پس از پرده برداری با گلاب ایران شستشو می دهند.

کعبه را گفتم که این عطر دل انگیز از کجاست

هاتفی گفتا که بی شک از گلاب قمصر است

از تقطیر مجدد گلاب، فرآورده ای به دست می آید که به آن « گلاب دو آتشه » می گویند. اگر مجداً گلاب دو آتشه را تقطیر کنند گلاب غلیظی از نظر اسانس به دست می آید که فوق العاده معطر بوده و در حقیقت گلاب ناب و خالص است.

در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.

در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است. به عنوان مثال دندان درد را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده تسکین می بخشیدند. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد.

اثرات مفید گلاب بر پوست بدن

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند.

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است.

گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید .

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

 

سایر خواص درمانی گلاب :

با توجه به اثرات قابض اسانس رز، گلاب برای زنانی که دچار کاهش میل جنسی هستند مناسب است. استفاده از این خاصیت در قدیم توسط رومیان بسیار متداول بوده است.

به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و ضدمیکروبی، برای شست وشوی چشم مناسب است؛ البته گلابی که بدین منظور استفاده می شود، باید عاری از آلودگی ها و به اصطلاح استریل باشد. برای رفع خستگی و درد چشم نیز می توانید مقداری گلاب به پشت پلک های خود بمالید.

با توجه به گران بودن اسانس رز، متأسفانه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، حاوی اسانس مصنوعی رز هستند که خواص اسانس طبیعی را ندارند. همچنین اسانس های طبیعی که از گونه های متفرقه و غیراصلی رز تهیه می شوند نیز ممکن است خواص نام برده را نداشته یا به طور ضعیف دارای این خواص باشند.

گلاب برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، دل به هم خوردگی و اسهال مزمن مفید است.

گلاب در رفع دردهای روماتیسمی نیز موثر است.

از بُخور آن می توان برای درمان گلودرد و بیماری های تنفسی استفاده نمود.

گلاب ، قلب و معده را تقویت می کند، اضطراب را از دل دور می کند.

برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خورانیدن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری كه تولید قی نموده و صفرا را خارج نماید.

گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی سینه و گلو هستند.

گلاب ناراحتی سینه را از بین می برد و از ابتلا به بیهوشی جلوگیری می کند.

نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می برد و بدن را تقویت می كند.

بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.

برای معالجه اشخاص گرمازده ، بهترین راه خورانیدن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری كه تولید قی نموده و صفرا را خارج نماید.

نوشیدن و بوییدن «گلاب» سردرد را برطرف می کند، مخصوصا سردردی كه در اثر استنشاق هوای آلوده یا شنیدن سر و صدا باشد
مهندس علم بيگي بازدید : 256 شنبه 25 آبان 1392 نظرات (0)


212 وی آی پی مردانه



آیا شما در لیست هستید؟؟ این سوالیست که ذهن همگان را به سمت این عطر که به یمن یک میهمانی بسیار خاص و ویژه ترتیب داده شده است میکشاند، این سوال از برند کارولینا هررا یک جواب دارد و آن هم چیزی نیست جز محصولی خارق العاده، کاملا مردانه، پر رمز و راز و بسیار شیک و خاص که اینبار بعد از نسخه موفق زنانه آن در سال 2010 اینبار نسخه ای کاملا مردانه و با کلاس در سال 2011 توسط برند پرطرفدار و با سابقه درخشان کارولینا هررا توزیع و معرفی گردید، این عطر روحیه یک مرد کاملا مدرن و امروزی و کاملا قاطع با حس مردانگی بسیار بالا و همچنین ماندگاری فوق العاده و متفاوت در دستان شماست.

طراح این محصول Emilie Coppermann میباشد.

نوع بو: ملایم و تلخ

اسانسها:فلفل ،میوه گل ساعت ، لیمو ، زنجبیل ، ادویه جات تند ، نعناع ، چوبهای جنگلی ، چرم ، عنبر سائل


www.Gteam.ir




مهندس علم بيگي بازدید : 274 سه شنبه 21 آبان 1392 نظرات (0)


در صنعت عطر سازی اصطلاحی وجود دارد که ترجمه آن به فارسی شاید کمی مشکل باشد.

 
مصطلح است که می گویند The perfume, nose behind ، ترجمه تحت اللفظی آن می شود بینی ای که در پشت عطری قرار دارد و البته منظور، افراد خبره و با تجربه ای هستند که توانایی بویایی شان بر اثر تربیت، بسیار قوی تر از افراد عادی است و انواع بیشتری از بوها را می توانند بشناسند و یا انواع رایحه را در یک عطر از هم تفکیک کنند، اینان طراحان رایحه ها هستند.
 
یکی از چهره های سرشناس در صنعت طراحی عطر خانم مندی افتل میباشند. وی که یکی از طراحان عطر و نیز یکی از داوران مسابقات میباشد. FiFi ، کتابی به نام اسانس و کیمیاگری ارائه کرده است
 
 
 
 
متن زیر مصاحبه ای است پیرامون دنیای جذاب عطرسازی با مندی افتل.
 
 
حس بویایی انسان چگونه تکامل یافت؟
 
بویایی یکی از حواس اصلی است که در بخشی از مغز به نام آمیگدالا جریان می یابد. این حس در انسان بسیار ابتدایی و رشد نیافته است. حس بویایی برای بقا انواع موجودات بسیار ضروری و حیاتی است، ولی در انسان به تدریج این حس به قهقرا رفته. رایحه های مصنوعی موجود در جهان باعث شدند توانایی بویایی ظریف و دقیق در انسان کمرنگ شود.
 
 
چگونه عطرها تاریخ جهان را تحت تاثیر قرار دادند؟ عطر در تجارت راه ابریشم افسانه ای چه اهمیتی داشت؟
 
از زمان های بسیار قدیم انسان ها علاقه مند بودند مواد معطر را به پوست خود بمالند. در هر دوران در سراسر دنیا، رایحه های خوش در تشریفات، آداب و رسوم، پزشکی، اسطوره ها و حتی جنگ نقش مهمی ایفا کرده اند. عطرها همیشه کالایی لوکس و گران بها بوده اند. کاروان ها و کشتی ها از راه های دور دارچین را از آفریقا، هل و سنبل الطیب را از هند و زنجبیل، زعفران، جوز هندی و میخک را از اندونزی حمل کرده و به اقصی نقاط دنیا می بردند.
 
 
چه چیزی باعث می شود که بویایی چنین حس قدرت مندی باشد؟
 
بویایی تنها حسی است که مستقیما به سیستم لیمبیک در مغز متصل می شود که مرکز چشایی، عاطفی و خاطرات است. این ارتباط مستقیم باعث تحریک و تقویت عاطفی آن می شود. عطرها مستقیما ما را به خاطرات و زندگی عاطفی مان مرتبط می کنند.
 
 
بیشتر عطرها از ترکیبات مصنوعی تهیه می شوند، چرا؟! این مواد چه مزیتی دارند؟
 
به نظر من گیاهان دارای زیبایی ذاتی هستند که در عطربرخاسته از آن ها بازتاب می یابد. رایحه های طبیعی قوی تر هستند و در ضمن از ظرافت و دقت بیشتری برخوردارند.عصاره طبیعی گیاهان بسیار گران، تکرار ناپذیر و در ضمن فصلی است. علاوه بر آن عطر گیاهان بر حسب شرایط آب و هوایی، نحوه رشد و انسان هایی که آن را پرورش می دهند و نیز نحوه استخراج آن ها تغییر می کنند. یک شیشه عطر که به دست مصرف کننده می رسد، نشانه هایی از تمامی این عوامل، به علاوه هنر و خلاقیت سازنده خود را به تماشا می گذارد. در نتیجه، استفاده از ترکیبات مصنوعی باعث حذف این متغیرها شده و محصول یکسان تری را می توان در طول زمان تولید و عرضه کرد.
 
 
ترکیبات طبیعی مورد علاقه شما برای تهیه عطر کدام است و چرا؟!
 
بی تردید مهم ترین ماده تهیه عطر نوعی گل یاسمین است. گل های سفید آن رایحه ای بسیار خاص و بی رقیب دارد. اسانس تهیه شده از این گل باعث تقویت تجربیات ما می شود. بوی آن گرم است و به شدت منتشر می شود. مانند عسل بوی آن شیرین است. شیرینی بوی آن باعث می شود تا بوهایی که خشک تر هستند راهی برای خود باز کنند، ولی در هر حال بوی یاسمین غالب است و تا هنگامی که بوی عطر کاملا از بین برود بوی آن پابرجاست. هر عطری که یاسمین در آن به کار رفته باشد قادر است لطافت و درخشش پیدا کند. به همین دلیل است که در صنعت عطر سازی هم می گویند: هیچ عطری بدون یاسمین وجود ندارد.
 
 
چگونه برای کسی عطر می سازید؟ برای آغاز کار چه سوالاتی می پرسید؟
 
خلاقیت من برای ساخت یک عطر اختصاصی با یک مصاحبه 90 دقیقه ای آغاز می شود. در این مدت من مشتری ام را در یک تجربه اصیل و واقعی بوها راهنمایی می کنم، وقتی که ما اسانس های مختلف را استشمام می کنیم من به واکنش های او توجه می کنم، هم به صورت کلامی و هم غیر کلامی و به دنبال کیمیایی می گردم که با آن این مواد خام را به فرمولی برای او تبدیل کنم. هر رایحه ای در هنگام تماس با پوست واکنش های متفاوت ایجاد می کند و هر یک از افراد نیز در مقابل آن واکنش هایی خاص ابراز می کنند.
 
 
در کتاب خود در بخش تاریخ عطر نوشته اید که بویایی هرقدر قوی باشد باز هم بیش از سایر حس ها از آن غفلت
شده است. یعنی چه؟! آیا ممکن است در آینده تغییری در آن ایجاد شود؟
 
بینی ما از بوهای مدرن و فرآوری شده که از طبیعت و ذات خود جدا مانده اند، اشباع شده است. حس بویایی ما دیگر بخشی از احساس طبیعت نیست. ویترین عطر فروشی ها تنها جایی است که اغلب آدم ها از حس بویایی خود استفاده می کنند، درآنجا هم ارتباطی با مواد عطری طبیعی وجود ندارد. من امیدوارم که یک تغییر مسیر را در ساخت مواد معطر به سمت و سوی ارتباط ذاتی با طبیعت شاهد باشیم. برای این امر لازم است آموزش های بیشتری درباره ترکیبات گیاهی به افراد داده شود و چنانچه انسان ها به صورت گسترده در معرض آن ها قرار داشته باشند، می توانند راه برقراری مجدد ارتباط را از طریق استشمام بوهای طبیعی یاد بگیرند.
 
 

مهندس علم بيگي بازدید : 319 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (0)

 


این ادکلن مختص مردان به روز و جوان است که خواهان انرژی زیادی برای زندگی کردن در یک شهر بزرگ هستند.

سازندگان این ادکلن: Rosendo mateu , Alberto morillas, Ann gottlieb می باشند

 نوع بو:  خنک و تلخ

اسانسها:  استوقدوس ، ترکیبات سبز ، گریپ فروت ، ترنج ،ادویه جات تند ، حبه غلات ، بنفشه ، سالویا ،زنجبیل ،روناسیان ،لادن ، مشک ، بخور ، چوب گو آیاک ،خس خس ،چوب صندل سفید


www.Gteam.ir

تعداد صفحات : 46

درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 329
  • بازدید سال : 855
  • بازدید کلی : 312,659