loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 351 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)



 

یکی از منابع اصلی و پر استفاده در ساخت عطر و ادکلن گیاهان به خصوص گلها هستند ؛ و ما در این نوشتار قصد داریم 15 گل و گیاه مهم و گرانقیمت را که برای ساخت ادکلنها استفاده می شود به شما معرفی کنیم -احتمالا شما هر هفته یا هر روز با آنها برخورد دارید و نمی دانید که این گل یا آن گیاه همان ماده اولیه ای عطری است که شما چند روز پیش پول زیادی برای خریدن ادکلنی با همان بو پرداخت کردین و به سادگی از کنار آن می گذرید-این گیاهان استفاده گسترده ای چه در ساخت روغن اصلی عطر و چه در ساخت بخش های دیگر دارند ...

منابع یا قسمتهای خوش بوی گیاهان می تواند گل برگ ها، پوست درختان ، چوب آنها، دانه ها ، ریشه ها پوست میوه ها ،صمغ ها و شیره های گیاهی باشندو اغلب اوقات به صورت یک راز ترکیبی باقی می ماند.

1. رز

2. رز محمدی
رز محمدی و رز دو تا از مهمترین منابع مهم عطر سازی است .عطر گل رز یا روغن گل رز بسیار گران بها است به طوری که در ساخت تنها یک گرم روغن گل رز به بیش از 1000 شکوفه گل نیاز داریم .این عصاره معمولا به روش عرق گیری بدست می آید عصاره رز به صورت گسترده در در صنایع آرایشی و بهداشتی ،صابون سازی و مواد غذایی کاربرد دارد .روغن این گل معمولا در بلغارستان ،ترکیه یا در فرانسه تهیه شده و به کشور های دیگر فرستاده می شود .جای تعجب است که چرا عطر گل محمدی کاشان ما درصنایع عطر سازی دنیا شناخته شده نیست یا حداقل ردی از نام آن در برند های معرف به چشم نمی خورد .

3. یلانگ یلانگ
این گل به طور گسترده در ساخت ادکلن های آسیایی یا شرقی مثل chanel 5 یافت می شود .محل زندگی این گیاه کمیاب در آسیای شرقی به خصوص فیلیپین است .

4. یاسمن
بعضی از گونه های گل یاس بسیار مناسب برای عرق گیری و استفاده در عطر است ،این گل به کشور فلیپین نسبت داده می شود و در این کشور به نام سمپاگیتا شناخته می شود .

5. گل ابریشم
این گل در خیلی مناطق به نام گل سوزنی شناخته می شود کاربرد زیادی در صنایع عطرسازی دارد . عصاره این گل که از طریق عرق گیری یا تقطیر به دست می آید به نام cassie مشهور است این اسانس به طور گسترده در صنایع عطر سازی به خصوص اروپا استفاده می شود و هند بزرگترین تولید کننده اسانس این گل در جهان است .

6. میخک
این گل اگر چه خیلی جذاب نیست اما رایحه آن بشدت خوش بو است این گل مطبوع در عطر سازی ، ساخت لوازم آرایش کاربرد دارد ؛ملکه الیزابت علاقه زیادی به این گل داشته و این گل را در گلدان های اتاق و جعبه های گل کنار پنجره قرار می داد تا هوای آمیخته با عطر این گل را استشمام کند .

7. گل مریم
این گل دلفریب و عاشقانه یکی از این منابع مهم عطرسازی است و اغلب در قلب رایحه ها به کار می رود یعنی در دسته اسانس های میانی جای میگیرد و شما آن را بعد از مدتی از اسپری کردن ادکلن روی خودتان تا مدتی طولانی احساس می کنید .

8. وانیل
گلی دیگر که کاربرد گسترده ای در هنر ادکلن سازی وعطر سازی به اندازه مواد خوراکی دارد گل وانیل است . این گل در ساخت عطر به عنوان یک رایحه برانگیزنده و درمان کننده هیجان خفته به کار گرفته می شود .

9. بنفشه
یکی از منابع مهم صنایع عطرسازی گل بنفشه است . طراحان عطر و ادکلن از اکثر قسمتهای این گیاه ،مانند ریشه و .... آن در ساخت عطر استفاده می کنند و این گیاه از منابع پر استفاده است .

10. مریمی یا مریم گلی
رایحه این بسیار لطیف و ظریف است و در عطر به طور گسترده مصرف می شود

11. آویشن
معمولا روغن اساسی ادکلن ها از 20% تا 55% عطر آویشن ساخته شده است از خواص مهم این گیاه خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است.


12. نعناع
این گیاه یکی از منابعی است که در روغن اساسی با نسبت 40% تا 90% به کار می رود و در ساخت لوازم بهداشتی هم کاربرد دارد .

13. اسطوخودوس
گل سنبل به طور گسترده در باغها رشد می کند و گل ها و شکوفه های این گل یکی از منابع وسیع ساخت عطر است

14. نعناع هندی
نعناع هندی گیاهی با رایحه سنگین و قوی است . این گیاه از صد سال پیش تا به امروز به امروز در ساخت عطر و ادکلن استفاده می شود .

15. رزماری
رزماری یک رایحه جنگلی و دائمی مثل برگ های چهار فصل این گیاه است رزماری یک گیاه بومی از منطقه مدیترانه است و یکی از بزرگترین منابع تولید عطر بشمار می رود رزماری از گیاهان یا ادویه هایی است که در داروسازی وغذا و لوازم آرایشی و نوشیدنی ها هم استفاده می شود.

 



مهندس علم بيگي بازدید : 325 چهارشنبه 06 آذر 1392 نظرات (0)


 

گیاهان بعنوان منابع روغنهای اساسی و تركیبات معطر عمده بشمار می آیند. دلیل وجود این ترکیبات در گیاهان مـحـافـظت از حیوانات گیاه خوار و نیز جذب شدن حشرات گرده افشان به سمت آنها می‌باشد.

منابع گیاهی

1.گلها: بدون شک بزرگترین و شناخته شده‌ترین منبع ساخت رایحه‌های معطر می‌باشند، گل‌هایی از قبیل مریم، رز، سرخ، مگنولیا، یاس و ابریشم

2.برگها: برگهای خوشبو مانند نعناع هندی، رزماری، بنفشه و علف خشك.

3.ریشه و ساقه های زیرزمینی: مانند ریشه درختان زنجبیل و جوز.

4.دانه ها: دانه‌هایی جون گشنیز، زیره، هل و بادیان.

5.میوه ها: میوه‌هایی همچون سیب، آناناس، تمشک، توت فرنگی، موز و انواع مرکبات.

6.روغن چوب: روغن چوب درختان سرو، كاج، صنوبر و عرعر.

7.پوست درختان: مانند پوست درخت نعناع.

8. رزین(صمغ): رزین درختان كاج و صنوبر ، بلسان(درخت گل حنا) و بوته كندر.

منابع حیوانی

1.مشك: این ماده بسیار خوشبوست و از كیسه آهوی آسیایی گرفته میشود، اما در سال‌های اخیر مشك سنتزی (مصنوعی) به علت اقتصادی بودن آن جایگزین مشك طبیعی شده است. مشک یکی از قدیمی‌ترین مواد شناخته شده برای خوشبو کردن محیط است.

2.عنبر سائل: از دیگر مواد شناخته شده و خوشبوست که از نهنگ عنبر بدست می‌آید.

3.کاستوریوم: این ماده از کیسه سگ آبی آمریکای شمالی بدست می‌آید.

4.عسل: ماده شناخته شده‌ای که هدیه‌ای از طرف زنبورهای عسل است.

منابع مصنوعی

اسانس‌های مصنوعی تركیبات ارگانیكی می بـاشند كـه از فـراورده‌هـای نـفـتـی و یا رزین (صمغ) درخت كاج حاصل می‌شوند. استفاده از این اسانس‌ها در سال‌های اخیر به دلیل صرفه اقتصادی افزایش یافته است. كومالین و لینالول از جمله این اسانس‌ها می‌باشند.

مهندس علم بيگي بازدید : 293 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)


وجود تابعی به نام فرومون نیم قرن پیش کشف شده و چیزی که پژوهشگران نمی دانند این است که چگونه فرومون ها نقش قابل توجهی در چگونگی رفتار حیوانات و انسان دارند. مسلم است که تشخیص این مواد شیمیایی کمی غیر ممکن است.  یکی از جدیدترین و قدرتمند ترین محصولات در بازار، Pherazone است که شامل هفت نوع  از فرومون های مختلف با غلظت mg 18 است و برای جذب جنس مخالف استفاده می شود.


در حالی که برخی از متخصصان پزشکی هنوز در مورد نقش فرومون در جذب انسان به نتیجه کامل نرسیده اند، بسیاری از آنها عقیده دارند که فرومونها کلیدی برای افزایش جاذبه جنسی هستند. به گفته دکتر Vimal Murthy از دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن، "حتی اگر فرومون، عطر متمایز ندارد،اما می تواند نقش بسیار مهمی در رفتار حیوانات بازی کند." برای مثال، وقتی که یک سگ ماده در محله باشد از فرومون برای جلب و به دام انداختن سگ نر استفاده می کند. اخیرا فرومون مصنوعی که در عطرها و ادکلن ها ظاهر می شود برای جذب جنس مخالف است.
وقتی سئوال شد که این مواد شیمیایی با توجه به این که هیچ عطر و بویی ندارند چگونه کار می کنند. دکتر Murthy جواب داد:" بوسیله جاذبه های واقعی از یک واکنش شیمیایی از فرومون ، نه از عطر و بوی خاص. او در ادامه توضیح داد:" مطالعات اخیر ثابت کرده است افراد بدون اینکه بدانند در معرض فرومون های انسانی، احساس جاذبه و قدرت غریزی بیشتری قرار دارند و این در حالی است که  یکی دیگر از مطالعات اخیر در خارج از استرالیا ادعا می کند 90٪ از مردان با استفاده از فرومون، جذب زنان را نسبت به خود را افزایش می دهند. "

اگر شما به دنبال نتیجه فرومون هستید بهتر است از بهترین مارک های  Pherazone  استفاده کنید. یک ادکلن قدرتمند، که شامل هفت ماده شیمیایی مختلف جاذبه جنسی از جمله Androstenone ،  Androsterone و Androstenol است. برای شروع با یک یا دو اسپری بر روی بدن خود آغاز کنید تا زمانی که کشف کنید برای بدن شما دوز بیشتری نیاز است یا خیر.


اثرات آن بر فرد پوشنده و بر دیگران

حال به بررسی اثرات Pherazone  بر فرد پوشنده و بر دیگران می پردازیم. باید اضافه کرد که فرومون نه تنها در جهت افزایش جاذبه جنسی، بلکه در جذب افراد بیشتر در زندگی شخصی و حرفه ای نیز کاربرد دارد.

• قطعا شما خواهان این هستید که مورد توجه دوستان و نزدیکان قرار بگیرید. به ویژه در محل کار نیاز به اجتماعی بودن، برقراری ارتباط، قانع کردن و گفتگو با دیگران را دارید.

• شما می توانید از فرومون جهت لذت بردن از جاذبه جنسی قوی تر جهت موفقیت در عرصه دوستیابی و ارتباط استفاده کنید

علم جاذبه بو

چگونگی جذب زنان به مردان و بالعکس

عوامل بسیاری برای کشش زنان نسبت به مردان وجود دارد. مثلا معیاری که در انتخاب زنان مطرح است اینست که با دیدن ماهیچه های قوی یک مرد، حس سلطه و حفاظت از جانب آنها نسبت به زن القاء می شود. با این حال، همه این عوامل سطحی و بوی ادکلن و یا عطر و یا حتی بوی واقعی بدن ملاکی برای انتخاب جنس مخالف نیز محسوب می شود.

علم جذب عطر در تحقیقات، بسیار عمیق تر از نام تجاری آن است. سیگنالهای فرومونی که هر پستاندار زمان جفت گیری  می فرستد باعث جذب جنس مخالف می شود.
زمانی که زن یا مرد با هم رو به رو می شوند، در بدن ارگانی به نام Vomeronasal این سیگنالهای فرومون را از طریق سنسورهای بینی به سطح خارجی مغز و هیپوتالاموس انتقال داده و باعث واکنش های غیر ارادی نسبت به جنس مخالف می شود.


تحقیقات علمی در مورد جذب عطر و بو بسیار گسترده بوده. در تحقیقاتی که در سال 2004 توسط Keverne انجام شد توضیح می دهد که نوع فرومون در اتصالات ارگان Vomeronasal به هیپوتالاموس و تغییرات نورواندوکرین جهت بالا بردن تولید استروژن و سرعت بلوغ و یا حتی جلوگیری از باردار شدن موثر است.

فرومون در جفت یابی و افزایش سازگاری با جنس مخالف نیز تاثیر دارد. غدد زیر بغل و غدد عرق موجود در پوست سر و بسیاری از قسمتهای مختلف بدن محل تولید فرومون است.
فرایند فرومون و تاثیر آن در ادراک بویایی زنان در دوران تخمک گذاری کاملا متفاوت است. در این دوران عطر و بوی یک مرد ممکن است بسیار جذاب تر و خوشایند تر از زمانی به نظر آید که زن در چرخه خود است، در این زمان همان عطر و بو در نظر آن زن میتواند نا خواشیند جلوه کند.

آیا استفاده از عطرهای مختلف باعث جذب جنس مخالف شود؟ شما می توانید از عطر استفاده کنید تا بوی بهتری داشته باشید و اثر مثبت بر دیگران بگذارید، اما در عین حال ممکن است اثر مخالف نیز بگذارید. در حالی که کار فرومون به طور مخفیانه کمک به جذب جنس مخالف است شما نیز باید قادر باشید در محیط های اجتماعی تعامل ایجاد کنید، زیرا همانطور که قبلا ذکر شد حواس های دیگر ما برای تعریف کیفیت در یک فرد و در نهایت جذب شدن به سمت او دخیل است.

مهندس علم بيگي بازدید : 294 دوشنبه 04 آذر 1392 نظرات (0)


      


 
 فرومون چیست؟

"فرومون" در سال 1959 توسط  پیترمارتین کشف شد. این اصطلاح بر اساس کلمه یونانی pherein   نام گذاری شد.

فرومونها پیامهای شیمیایی درون گونه ای را مخابره می نمایند و واکنشهای رفتاری کوتاه مدت را بر می انگیزند.در واقع فرومون پیام دهنده‌ای است که اعضای یک گروه خاص از گیاهان یا جانوران را تحریک میکند. فرومون‌ها مواد شیمیایی هستند که قادرند گیرندگان پیام را، خارج از بدن تولید کننده پیام تحریک کنند و بر رفتار آنها تاثیر بگذارند.  تا به حال 170 گونه از پروانه ها شناخته شده اند که از خود فرومون پخش می کنند. امروزه از فرومونهای مصنوعی تهیه شده، در مبارزه با آفات کشاورزی استفاده می شود.

این ماده شیمیایی ( هورمون ) در حشرات ،جانوران و حیوانات ، جهت جلب توجه ، نشانه گذاری،  تحریک جنس مخالف و حتی حس پرخاشگری مورد استفاده قرار میگیرد.
تولید این هورمون در بدن انسان به طور قطع به اثبات علمی نرسیده است اما دلایلی حسی بر وجود چنین هورمونی وجود دارد . احساس نزدیکی با فردی که در اولین دیدار با او هستید و یا تشخیص اعضای خانواده از طریق رایحه نامشخصی از بدن آنها همه و همه به گونه ای می توانند نشانگر وجود فرومون ها باشند .
فرومون ها در درجه اول از طریق سنسورهای بویایی درک شده، و مطالعات نشان می دهد آنها توسط مناطق مختلفی از بدن از جمله پوست، غدد عرق و بزاق ترشح می شود و می توانند به عنوان کاتالیزوری قدرتمند از جاذبه جنسی عمل کنند.

فرومون‌های بسیاری از جمله فرومون‌های هشدار دهنده، فرومون‌های جنسی و فرومون‌های دنباله‌دار غذا وجود دارند.

امروزه، بهترین فرومون ها در عطر، اسپری بدن و ادکلن برای مردان و زنان گنجانیده شده است. فرومون عواملی شیمیایی است که جاذبه جنسی بین زن و مرد را تقویت می کند. یکی از محبوب ترین محصولات در این گروه Pherazone است  که حاصل مقدار بسیار قوی فرومون میباشد و به صورت ادکلن برای زنان و مردان ارائه می شود.
آیا عطری حاوی فرمون وجود دارد؟

در مقالات بسیاری به وجود فرومون در عطرها اشاره شده است و اسانس هایی که تحت این نام به صورت آنلاین به فروش می رسند. اما اینکه روش تشخیص این ماده در عطر به چه صورت است بحثی است که تعریفی از چگونگی شناخت آن ارایه نشده است.

 
ترکیبات بسیاری از عطرهای حاوی این ماده در کناره جعبه و یا بر روی شیشه حک می گردد که این امر در تولیدات تستر بیشتر صادق است
به عنوان مثال عطری با نام Realm از برند Erox  که روی جعبه آن به وجود فرومون در ترکیبات عطر اشاره شده است.

از بهترین و قدرتمنترین فرومونها میتوان به ترکیباتی چون Androstenone ،  Androsterone و Androstenol که گاها این نامها برروی عطرهای حاوی فرومون مشاهده شده است.
 
 
عملکرد فرومون

از عوامل شیمیایی ترشح شده توسط مردان، سه نوع شناخته شده  وجود دارد در حالی که در زنان ترشح یک فرمون جنسی شناخته شده است.

اثر فرومون در مردان:

• Androstenol  اثر اصلی آن ایجاد احساس جوانی، تقویت احساسات ، عشق و جذابیت جنسی میباشد.

• Androstenone  قویترین فرومون است، زیرا شامل تحریک احساس پرخاشگری، ابراز وجود و تسلط در مردان، همچنین ایجاد احساس کشش جنسی در جنس مخالف است. و بهترین فرمون در کسب و کار است.

• Androsterone  تحریک احساس دو طرفه در مردان و زنان که در آن احساس امنیت را خاموش و یا تشویق می کند.

اثر فرومون در زنان:

• Copulins  باعث افزایش سطح هورمون تستسترون در مردان می شود که تشخیص این فرومون ها از طریق اندام های تخصصی در داخل معابر بینی امکان پذیر است. با افزایش این فرومون میزان تستسترون تا 150 درصد افزایش پیدا می کند.

بهترین فرومونها امروزه به عنوان عوامل شیمیایی با استفاده از یک روش خاص به مواد پایه در عطر برای زنان و مردان اضافه شده، که این بو در شخص مقابل خاصیت تحریک پذیری دارد.

تعداد صفحات : 46

درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 326
  • بازدید سال : 852
  • بازدید کلی : 312,656