loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 261 دوشنبه 11 آذر 1392 نظرات (0)


این عطر از برند دوست داشتنی و محبوب کنزو در اواخر سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد ولی در اوایل سال 2013 وارد بازار ایران شد.

و با استقبال قابل توجهی از دوست داران این برند قرار گرفت.
رایحه ای خاص، ماندگاری قابل توجه ، پخش بوی مدیریت شده و شیرینی کاملا معتدل و دوست داشتنی از مزیت های این عطر است که آنرا از دیگر محصولات برند کنزو مستثنی کرده است.
اگر دنبال محصولی با رایحه ای بسیار ملایم و دوست داشتنی و کاملا معتدل و بسیار خاص از برند کنزو هستید کافیست این عطر را تست کنید تا با جهانی تازه از عطر آشنا شوید.



رایحه : ملایم و شیرین


اسانسها : شکوفه پرتغال ، فلفل صورتی

  آفتاب پرست ، بخور ، رز               

      سدر ، مشک ،وانیل              

       


مهندس علم بيگي بازدید : 341 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

رایحه های صابونی اصطلاحی ست که درباره بسیاری از عطرها کاربرد دارد و همچون سایر گروه های بویایی هوادارن و مخالفان خود را دارد .
این سبک رایحه در حدود قرن ۱۹ کشف شد و به خانواده عطرها ملحق گردید . این عطرها عموماً به گروه بویایی خاصی تعلق ندارند با این حال عطرهای صابونی را بیشتر می توان در گروه آلدئیدها یافت . همان طور که در پست های سابق در ارتباط با عطرهای گروه آلدئید عنوان شد ، این خانواده اغلب رایحه ی صابونی را در خود دارند که البته همواره به صورت خالص نخواهد بود .

تولد عطرهای صابونی را تا حدود زیادی می توان با عرضه Chanel N5 هم دوره دانست .

“رایحه صابونی” به چه معناست ؟
این عطرها را نباید با رایحه هایی نظیر پودرهای رخت شویی ، پودر نوزادان و صابون های قلیایی اشتباه گرفت ! این واژه معنای گسترده ای دارد و از دید هر فرد به گونه ای توصیف می گردد . رایحه صابون های Dove , Luxe عموماً این قبیل رایحه ها مرکب از حالتی تیز ، صیقلی ، براق ، فاقد شیرینی و موم مانند هستند . حسی قدرتمند و غالب را القاء کرده و جوان و فعال به نظر می
رسند . فاقد طعم بودن آنها نوعی حس تلخ بودن را در این قبیل رایحه ها به وراثت می گذارد .

عطرهای صابونی ، رایحه ای مانا دارند و کلاسیک نمی شوند . عموماً باب میل همگان بوده ، شیک و به روز به نظر می رسند . از انواع این رایحه ها می توان به Mugler Cologne , Infusion d`Homme by Prada اشاره کرد .

رایحه های شامپویی چیستند ؟
رایحه های شامپویی ، عطری تمیز ، ملایم ، کمی شیرین ، رقیق و حباب دار داشته و حالت عطرآگین خفیفی از آنها به مشام می رسد که فاقد هرگونه طعم میوه ، وانیل یا ادویه است . عموماً عطری بسیار تمیز را از خود به جا می گذارند که با ملاحظه و با وقار است ! این قبیل رایحه ها عموماً در تولیداتی نظیر La nuit de L`Homme در نت ابتدایی به صورت گذرا ، Bvlgari BLV for Men در نت میانی به بعد و IDOLE de Armani زنانه پس از ماندگاری ، قابل تشخیص و استشمام هستند . ترکیبات مختلفی موجب بروز این سبک رایحه می شوند که از جمله آنها می توان به زنجفیل اشاره نمود .

مهندس علم بيگي بازدید : 548 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

Chanel N°5



این عطر معروف ، نمادی از خوش سلیقگی است و یکی از پرفروش ترین عطرهای دنیاست . Coco Chanel از Ernest Beaux خواست تا عطری طراحی کند که همچون یک زن ، خوشبو باشد . این محصول حاصل ترکیبی بسیار پیچیده است که به هیچ یک از اجزا اجازه نمی دهد که از هم جدا شوند . ترکیبی که به راستی پاسخ درخواست Chanel بود . عطری که بویی شبیه رز یا زنبق وحشی ندارد ، بوی آن شبیه هیچ چیز نیست جز ترکیبی از چند رایحه خوش . N5 به خاطر استفاده خیلی از آدمهای مشهور ، معروف شد که یکی از آنها Marilyn Monroe بود . نام این عطر همواره یادآور نام " Marilyn " است چون او در یکی از مصاحبه هایش در سال 1954 گفت : من هر شب قبل از خواب چند قطره از Chanel N5 استفاده می کنم . Ernest Beaux دو سری عطر را به عنوان نمونه طراحی کرد : شماره های 5- 1 و 24-20 و از Coco خواست تا یکی از آنها را انتخاب کند و خانم Chanel هم نمونة شماره 5 را انتخاب کرد و به همین علت نام این عطر ، N5 شد . Chanel هم بر طبق یک اعتقاد خرافی ، از این عطر در پنجمین روز از پنجمین ماه سال 1921 رونمایی کرد . E.Beaux برای اولین بار ، از ترکیبات شیمیایی برای طراحی این ادکلن استفاده کرد . در این فرمول آلدهیدها با رایحه های رز و یاسمن ترکیب شدند . گفته می شود زمانیکه E.Beaux به قطب شمال رفته بود ، بویی شبیه این عطر را در نیمه شب از آب دریاچه استشمام کرد و بوی خاص دریاچه ها و رودخانه های یخ زده به قدری او را مجذوب کرده بود که تصمیم به ساخت عطری با بویی مشابه آنچه در قطب شمال به مشامش رسیده بود ، گرفت . داستان دیگری در مورد ساخت این عطر وجود دارد و آن این است که گفته می شود دستیار Ernest اشتباهاً مقدار زیادی آلدهید به فرمول عطر اضافه کرده است . شکل شیشة اولیة N5 بسیار ساده و به شکل مثلث بود و سر آن یادآور Vendome در پاریس است که توسط خود Chanel طراحی شده بود .




رایحه : گرم و شيرين


فصل: ماه های سرد سال 

www.Gteam.ir



مهندس علم بيگي بازدید : 432 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

 


این گل در طبیعت معمولا به سه رنگ دیده می شود سفید ،صورتی ،آبی. این گل راز آلود بسیار چشم نواز و بسیار بسیار نادر است در محیط های آبی رشد می کند: به صورتی که ریشه آن در گل و لای عمق بستر آب است و گل آن از طریق ساقه رونده آن به طرف آفتاب و نور رشد می کند تا برگ های پهن و بیشمار آن به همراه شکوفه لوتوس روی سطح آب زندگی کنند .

این گل آبزی شباهت زیادی باه خاطر اندازه و ظاهر آن با نیلوفر آبی دارد . .قتی آن را با گیاهان دیگر مقایسه می کنیم بیشتر شبیه بوته توت فرنگی و درختان است تا گل ها و آن هم به خاطر ریشه ها و ساقه های گسترده آن است که مثل یک شاخه بندی کوچک است .اما یک نکته جذاب در مورد این گل :شکوفه های لوتوس در روز با اولین شراره های خورشید باز میشوند و در شب گل برگ های خود را جمع می کند و در آب فرو می رود .این گل می تواند 20 سانتی متر قطر داشته باشد و گاهی با اقراق تا 60 سانتی متر هم می رسد و ساقه های آن تا 5 متر در سطح آب پخش شوند. لوتوس از بذر بوجود می آید و سن قدیمی ترین بذر آن به 1300 سال پیش برمی گردد.

به طور کلی دو گونه متفاوت از این گیاه داریم که در اینجا آن ها را معرفی می کنیم

گونه لوتوس آبی یا هندی :این گل که گلی مقدس در آیین هند و بودیسم است گیاهی بسیار معروف در سر سفره های مردم هند و ویتنام است و از ریشه و بذر های آن در غذای خود استفاده می کنند .

این تقسیم بندی بر گرفته از تمدن قدیمی مصری است ،یعنی زمانی که این گیاه فقط توسط اشراف خورده می شده و نقش های آن بر دیواره ها و ستون های قدیمی به چشم می خورد . این گل سابقاٌ در منطقه وسیعی از آسیا (از ایران تا ویتنام )و استرالیا رشد می کرده -اما اخیرا پرورش آن در آسیا در یک منطقه خواص وبیشتر آن هم به صورت مصنوعی است -

لوتوس لوتیا ، لوتوس امریکایی - لوتوس امریکایی به طور گسترده توسط سرخ پوست های امریکایی به عنوان غذا استفاده می شده و اکنون در امریکای مرکزی مکزیک و هندراس و جزایر کارائیبب یافت می شود و رنگ بومی آن به رنگ سفید و زرد کمرنگ است اما به تازگی رنگ های بیشماری بعد از پیوند زدن با لوتوس هندی ایجاد شده است .

گل ،بذر برگ های جوان ساقه ها قسمت های خوردنی این گیاه و اغلب در شرق آسیا هند و پاکستان چه به صورت خام و چه به صورت پخته خشک شده مربایی سوپ مصرف می شود .صرف نظر از موارد گفته شده لوتوس آبی، دارای ماده ای به نام nuciferine است که ترکیبی خواب آور است وباعث ایجاد خیال انگیزی می شود .

اسرار امیزی این گل بیشتر حالت سنبلیک دارد و از تمدنی به تمدن دیگر متفاوت است واکثرا برگرفته از فلسفه زندگی این گیاه است اگرچه این گیاه از گل و لای و لجن کف آب رشد می کند اما به سمت نور بالا آمده تا شکوفه های خود را در سطح آب نمایان کند .

بعضی از مردم هند لوتوس را در ارتباط با خدای زیبایی ،پاکی ،ثروت ،علم و روشنایی می بینند و پراکندگی و باز شدن گلبرگهای آن به معنای رهایی یک روح است . در بودیسم هم لوتوس سنبل پاکی بدن و روح است و بودا بر برگ های بزرگ آن می نشیند و راه می رود و در بعضی مواقع اعتقاد بر این است که در جای قدم های بودا لوتوس رشد می کند. در مصر این گل سنبل خلقت و دوبارهزنده شدن است و در مسیح گلی است که جبرائیل به مریم برای بشارت تولد مسیح می دهد است .

در این عصر لوتوس را می توان در به عنوان آویز گردنبند ،روی دستبند یا به عنوان گل حلقه انگشترکه بیانگر پاکی است به صورت نمادین استفاده می کنند .

عطر ای گل بسیار لطیف و زیبا ،اصیل ،آرام مست کننده به همراه کمی شیرینی است.وقتی شما این رایحه را بو میکنید احساس آرامش و شادی می کنید البته اکثر عرق گل ها خاصیت غمزدایی دارند و اگر کمی دقت کنید یکی از دلایلی که در مراسم عزا از گلاب استفاده می کنند به دلیل همین خاصیت غمزدایی آن است اما کسانی که این رایحه را امتحان کرده اند احساس بودن در دنیای صلح آرامش و شادی را داشته اند .

و ادکلن هایی با این عصاره مرموز :

ادکلنی که به طور آشکار حصور لوتوس در آن پیداست KenzoKi White Lotus این محصول خاصیت آرامش بخشی دارد و واقعا دارای آب شکوفه لوتوس است و برای پوست بسیار مفید است این ادکلن در عین آرامش بخشی بسیار با وقار و استوار است و تا موقعی که روی پوست است پوست از آن تغذیه می کند وبا نشاط می ماند .

لوتوس همراه با سایر گیاهان آبزی را می توان درL'eau d' Issey تولید Issey Miyake پیدا کرد . این ادکلن سرشار از عرق گل هایی است که اکثرا آشامیدنی هم هستند .این ادکلن بسیا آرامش بخش و نیروزا است ، بعضی ها می گویند وقتی این ادکلن را استفاده می کنیم مثل این است که صورت خود را شسته باشیم غم را از چهره ما می برد .

اما ادکلنی دیگر از دسته رایحه های گلی نیرومند و غنی شده با گل لوتوس عطری به نام Eden ساخت شرکت Cacharel است ؛ادکلنی ولرم ،داری گل های آبزی که با اسانس خربزه و هلو کمی شیرین شده و به وسیله گل های دیگر زینت داده و با اسانس های چوبی نیرمند شده است ودر آخرین نکته این که دارای مانده گاری بسیار خوبی است .

نام این گل در ادکلنی دیگر با رایحه گلی دیگر با رایحه گلی- میوه ای درGreen Tea Lotus تولید الیرابت اردن یافت می شود این ترکیب کم نظیر ترکیبی از لوتوس وچای سبز در قلب خود است به همراه ترکیبات اصلی شیرین شده با آلو و بعضی از مرکبات است وبه طور کلی عصاره ای زنده کننده و حیات بخش است .

 

این گل در بیشتر تمدن ها به عنوان یک گل مقدس وشادی آور ذکر شده است پس تا زمامی که تا زمانی که شما این عطر را احساس می کنید برای شما و اطرافیان شما (که آن را بیشتر احساس می کنند )شادی آور خواهد بود و شما را به عنوان شخصیتی دوست داشتنی و شادی آفرین در نظر می گیرند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهندس علم بيگي بازدید : 257 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

 

Qubism


مکعب روبیک با رایحه ای تند و گیاهی . آمیخته با بوی چرم که آنرا عطری نشاندار برای استفاده

در شبانه روز کرده است .


رایحه : گرم و تند


فصل: ماه های سرد سال 


اسانسها : لیموی ایتالیایی ، گشنیز و هل

            اسطوقدوس ، شمعدانی معطر و نعناع هندی              

        گلسنگ ، عنبر ،چرم و لادن            


www.Gteam.ir


 

تعداد صفحات : 46

درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 369
  • بازدید سال : 895
  • بازدید کلی : 312,699