loading...
خــانــه عــطــر ایـــــــــــران
مهندس علم بيگي بازدید : 320 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)

بوی بدن یکی از مواردی است وجودش باعث شرمندگی است و همیشه به دنبال آن هستیم تا با ادکلن وعطرهای مختلف آن را به نوعی بپوشانیم تا دیگران متوجه نشوند اما بازهم گاهی اوقات به سراغ ما می آیند و نمی توان جلوی آن را گرفت.

بسیاری از محققان تا به حال مطالعات زیادی روی عطرهای مختلف داشته اند و در پی آن ها متوجه شده اند که عطرهای مختلف ممکن است باعث بروز بیماری های پوستی و حتی تنفسی می شوند.

در پی این تحقیقات آن ها همچنین مواد طبیعی و معدنی خاصی را پیدا کرده اند که می توانند نقش عطرها را ایفا کنند. این مواد در حالی که بوی بدن را از بین می برند برای دیگر بخش های بدن نیز کاملا مفید هستند.

گوشت سفید: تحقیقات نشان می دهد که یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن بوی بدن خوردن گوشت قرمز است که به علت نبود فیبر باعث بد بو شدن عرق می شود. همچنین دقت داشته باشید که گوشت ها فرآوری شده نیز باعث به وجود آمدن بوی بد می شود. گوشت ماهی و مرغ می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند که دوست دارید بدنی خوشبو داشته باشید.

منیزیم: در میان مواد معدنی منیزیم و روی بهترین عطرهای طبیعی عستند که می توانید مصرف کنید. برای آنکه بدنی خوشبو داشته باشید بهتر است از اسفناج و یا کلم بروکلی استفاده کنید. این سبزی ها سرشار از منیزیم و روی هستند و نه تنها برای قسمت های مختلف بدن شما مفید اند بلکه می توانند بوی بد بدن را نیز از بین ببرند.

لیمو: لیمو تازه یکی دیگر از بوگیرهای بسیار عالی برای بدن است که می تواند تمامی باکتری های روی سطح پوست را از بین ببرد. در صورتی که لیموتازه در اختیار نداشتید از آبلیمو نیز می توانید استفاده کنید. خوردن آبلیمو یا شستن بدن به کمک آن از جمله بهترین راهکارهای خوشبو کردن بدن است.

چای: یک نوشیدنی که روزانه از آن مصرف می کنید ولی شاید از مهمترین کاربرد آن مطلع نباشید چای است. این نوشیدنی می تواند بسیاری از عوامل بوی بد را در داخل بدن از بین ببرد. چای سبز و سیاه بهترین گزینه هایی هستند که می توانید برای اینکار از آن ها استفاده کنید.

آب: در انتها به بهترین عطر دنیا اشاره می کنیم که همیشه در اختیار ما هست اما به آن بی توجه هستیم و آن هم آب نام دارد. نوشیدن آب به میزان ۷ لیوان در طول روز کار سخت و یا غیر ممکنی نیست و باید آن را رعایت کنید. آب باعث می شود تا بیشتر عرق کنید و دیگر باکتری ها روی سطح پوست باقی نمی مانند.


مهندس علم بيگي بازدید : 272 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)



عطرها دارای رایحه‌های مختلفی هستند که آنها را بر اساس غلظت اسانس به کار رفته، به عطرهای مردانه و زنانه تقسیم می‌کند.

عطرهای مردانه در نوع رایحه با عطرهای زنانه تفاوت دارند ضمن اینکه معمولا از غلظت اسانس و در نتیجه شدت رایحه بیشتری برخوردارند. به همین دلیل گاهی عطرفروشی‌ها از شما می خواهند برای عطرهای مردانه واژه ادوکلن را به جای عطر به کار ببرید!

دوام و ماندگاری رایحه‌هایی که مردان استفاده می‌کنند به ترتیب از کم به زیاد عبارتند از عطر، ادوتوالت و ادوکلن که فرق این محصولات تنها در میزان غلظت عصاره روغنی سازنده بوهای گوناگون آنها است.

بدیهی است هر چقدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشد، ماندگاری عطر هم بیشتر خواهد بود و هر چه قدر که مقدار روغن اسانس در عطر بیشتر باشد، عطر مورد نظر گران‌تر و با دوام‌تر خواهد بود.

بر این اساس کمترین میزان غلظت روغن اسانس در ادوکلن، ۴‌درصد و ادوتوالت ۸ تا ۱۵‌درصد است که ماندگاری آنها را حداکثر تا ۲ ساعت تضمین می‌کند. پایداری و ماندگاری ادوپرفیوم (پرفیوم) با ۱۵ الی ۲۲‌درصد روغن اسانس حدود ۳ الی ۵ ساعت خواهد بود.

همچنین با افزایش مقدار روغن اسانس در عطر قیمت و بهای آن نیز افزایش خواهد یافت.

غلظت روغن اسانس عطر یا پرفیوم در کلاسیک بیشتر است به طوری که گاهی اوقات غلظت آنها به ۳۰‌درصد نیز می‌رسد و حدودا تا ۶ ساعت یا بیشتر هم دوام خواهند داشت.

قیمت این کالا هم به دلیل بالا بودن‌درصد روغن اسانس بیشتر از بقیه است، بنابراین پیشنهاد می‌شود تا از عطر یا پرفیوم کلاسیک به گونه ای استفاده شود که تاثیر و بازدهی بهتر و مطلوب‌تری داشته باشد. در صورتی‌که از یک بطری کوچک عطر خوب استفاده شود، بیش از ادوپرفیوم دوام خواهد داشت، ولی استفاده از هر کدام از محصولات بالا بستگی به ذوق و سلیقه مصرف‌کننده دارد.

رایحه عطر مردانه

اصولا عطر‌ها برای شرایط و موقعیت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند تا با شخصیت، فصل، موقعیت و حالت فرد تناسب کامل داشته باشند. البته موارد دیگری از قبیل ساعت، زمان در طول روز نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت. بنابراین، هیچ گونه استاندارد یا معیار ویژه‌ای برای افزایش اثر بخشی رایحه عطر وجود ندارد.بر این اساس رایحه‌های مردانه به گروه‌های: تازه (همانند رایحه‌های زنانه)، آروماتیک (مرکبات استوقدوس و شمعدانی‌) و چوب (جلبک دریایی سدر لبنان)تقسیم‌بندی می‌شود.بر این اساس عطرها با توجه به رنگ پوست و جنس پوست به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.بر همین اساس برای افرادی که پوست روشن دارند استفاده از عطرهایی که رایحه گل‌ها در آنها به کار رفته توصیه می‌شود و برای پوست‌های گندمی به کار بردن رایحه‌های oriental یا مشرق زمینی مناسب‌تر است. در عین حال افرادی که پوست روشنی دارند بهتر است از بوهای خنک و‌ترش یا خنک و تلخ استفاده کنند چون این رایحه‌ها با پوستشان سازگاری بیشتری دارد و دوامش هم بیشتر است.به افراد سبزه و گندمی هم رایحه‌های گرم و شیرین توصیه می‌شود.

چه فصلی، چه عطری؟

اصولا مردان تمایل دارند بوی عطر آنها از فاصله بسیار دور به مشام برسد به همین دلیل اکثر آقایان سعی می‌کنند عطر با رایحه تند استفاده کنند تا دوام عطر آنها افزایش یابد.


اما خوش بو بودن عطر به حجم اسانس به کار رفته بستگی دارد و دوام آن نیز به عوامل مختلفی از جمله رنگ پوست، چربی یا خشکی پوست، بستگی دارد.افرادی که پوست چربی دارند، بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوستی خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد. پوست چرب و مرطوب باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند، بهتر است در صورت امکان، عطر خود را در طول روز تجدید کنند،اما در اینجا باید به این مسائل توجه داشت که عطر‌ها برای فصول و دما‌های مختلف با هم متفاوت هستند. عطر‌هایی که بوی خیلی قوی دارند، زمستانی هستند و عطر‌های دارای بوی ضعیف‌تر، تابستانی و دلیل اصلی این امر آن است که در زمستان به دلیل سرد‌تر بودن هوا تبخیر الکل عطر کمتر است و در تابستان به دلیل گرم بودن هوا تبخیر آن بیشتر است. به همین دلیل انتخاب درست عطر موجب می‌شود که شما بتوانید از یک عطر مناسب برخوردار شوید که هم از دوام و هم ماند‌گاری طولانی برخوردار است.

مهندس علم بيگي بازدید : 354 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)



فراموش نکنید در انتخاب عطر، فرمول نهایی به شامه قوی شما و درک صحیح از شرایط و مد بستگی دارد و چون عطری که انتخاب می کنید در برقراری ارتباط با دیگران موثر است، باید در انتخاب آن دقت و توجه داشته باشید.

عطر زدن هم فوت و فنی دارد، آن را با ما یاد بگیرید


بعضی افراد دوست دارند عطر بزنند اما بعد از استفاده از آن، احساس رضایت نمی کنند. این موضوع دلایل مختلفی دارد زیرا عطرزدن هم فوت و فن های خاص خود را دارد و اگر از بوی عطری که دیگران می زنند خوشتان می آید، اما وقتی خودتان عطر می زنید راضی نیستید، شاید نکته های مهم در مورد استفاده از عطر را نمی دانید….

عطر ترکیبی از روغن های ضروری معطر یا ترکیب های آروماتیک ثابت کننده و محلول هاست و برای معطر کردن بدن استفاده می شود. معمولا ترکیب های اصلی عطر یا به صورت مصنوعی ساخته یا از منابع گیاهی یا حیوانی استخراج می شود.

داستان عطر از اوایل تمدن بشری و عهد باستان شروع می شود اما عطرهای مدرن و صناعی از قرن ۱۹ به بعد، پا به میدان رقابت با عطرهای طبیعی و سنتی گذاشتند.

جالب این است که بدانید عطرهای اولیه در مصر، روم و ایران باستان ریشه دارند.

چگونه عطر و ادکلن مخصوص خودمان را انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر، نشانه و نماد وضعیت کلی شخصیت آدم هاست. عطر افرادی که اصول عطرزدن را بلد هستند، به نوعی مثل امضای آنهاست. اگر شما هم چنین تمایلی دارید، باید مراحلی را بگذرانید تا عطر مناسبی انتخاب کنید.

اولین گام، درک و شناخت نوع عطرهایی است که با شخصیت شما تناسبی ندارند و اصلا با موقعیت و مشخصات ظاهری تان، هماهنگ نیستند. با این شناخت می توانید عطرهایی انتخاب کنید که شخصیت شما را کامل تر کنند نه اینکه با خصوصیات شخصی تان منافات داشته باشند. مثلا اگر شخصیتی آرام و ملایم دارید، استفاده از عطرهای تند با بوهای ماندگار، اصلا با روحیاتتان سازگار نیست و اطرافیان را در برخورد با شما گیج و سردرگم می کند!

مرحله اساسی دیگر این است که عطرها و رایحه هایی که دوست ندارید، کنار بگذارید و تحت هیچ شرایطی حاضر نشوید از آنها استفاده کنید. اگر واقعا عطری را دوست ندارید یا بهتر است بگوییم اگر از ته دل، عاشق عطری که انتخاب می کنید، نیستید، هیچ وقت نمی توانید عطر اصلی یا همان عطر امضایی خودتان را پیدا کنید. اگر عطری که انتخاب کرده اید هیچ تاثیر مثبتی روی خودتان ندارد، پس استفاده از آن اصلا توصیه نمی شود. عطر شما باید قبل از همه روی خودتان تاثیر عمیق و مثبت داشته باشد.

سومین مرحله که بسیار مهم و در انتخاب عطر امضایی قابل اهمیت است، این است که عطری انتخاب کنید که در زمره عطرها و مارک های شناخته شده در صنعت عطرسازی باشد، بنابراین از آزمون و خطا برای انتخاب عطر استفاده نکنید و به عطرهایی اعتماد کنید که معتبر باشند.

منظور از عطر امضایی و هویتی این نیست که تا آخر عمر فقط از یک یا دو عطر خاص استفاده کنید، بلکه باید در طول زندگی با توجه به شرایط و دوران خاص، عطر انتخاب کنید.

فراموش نکنید در انتخاب عطر، فرمول نهایی به شامه قوی شما و درک صحیح از شرایط و مد بستگی دارد و چون عطری که انتخاب می کنید در برقراری ارتباط با دیگران موثر است، باید در انتخاب آن دقت و توجه داشته باشید. اگر بوی عطرتان دیگران را آزار دهد، مطمئن باشید به مشکل برمی خورید.

عطری انتخاب کنید که با رایحه طبیعی پوست بدنتان هماهنگ باشد. عطر انتخابی شما هر چه باشد، باید آنقدر لطیف و نافذ باشد که به «حریم خصوصی» دیگران تجاوز نکند و در عین حال به قدر کافی دلنشین باشد که دیگران را در اطراف شما نگه دارد. عطر باید شخصیت شما را بالا ببرد و در کل بر آراستگی عمومی شما بیفزاید.

اگر پوست شما خشک است، باید بیشتر عطر بزنید زیرا چربی روی پوست یا خشک بودن آن می تواند رایحه عطر را افزایش یا کاهش دهد. وقتی هوا سرد است نیز باید بیشتر عطر بزنید. چون هوای سرد، رایحه عطر را تضعیف می کند. وقتی می خواهید عطر جدیدی بخرید به اینکه روی بدن دیگری چه بویی می دهد، اکتفا نکنید بلکه روی پوست خودتان آن را امتحان کنید. پوست هر فرد در مورد رایحه های مختلف، واکنش های مختلفی نشان می دهد و اثر عطر در همه یکسان نیست.

در طول یک سال، فقط از یک عطر استفاده نکنید. در فصل های مختلف، عطرهای متفاوتی بزنید تا ببینید کدام یک در هوای گرم و سرد، بهترین تاثیر را دارند. درجه حرارت هوا روی شدت رایحه عطر تاثیر دارد.

اگر اینترنتی عطری انتخاب می کنید، فقط به دلیل معروف بودن یا تبلیغاتی که نشان می دهد مثلا کدام هنرپیشه یا شخصیت معروف از آن استفاده می کند، عطر نخرید بلکه به شرایط خودتان توجه کنید.

مهندس علم بيگي بازدید : 280 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)


عطر سازی، که ھنر ساخت عطر است تولد یافته در منطقه بین النھرین (به طور دقیق تر مصر ) است و سابقه آن به ٢٠٠٠  سال پیش برمیگردد. در طی آن روزھا عطرھا عمدتاً از ادویه ھا (مثل گشنیز )،مغز بادام، ترنج و گیاھان و برگ ھای مختلف ساخته می شد.

خیلی جالب است که بدانید درھمان روزھای اولیه ساخت عطر، مصری ھا از گلھا برای ساخت عطر استفاده نمی کردند. استفاده از گلھا برای ساخت عطریات و رایحه ھای خوش بو برای اولین بار توسط دانشمندان ایرانی انجام شد؛ ایرانی ھا در اولین نوبت از گل رز برای ساخت عطر استفاده کردند، این عصاره در بین استفاده کننده گان عطر و ادکلن سرو صدا ایجاد کرد، علت آن ھم گیرایی و ظرافت این رایحه طبیعی بود و اینکه تا آن زمان ھیچ وقت از گل ھا برای ساخت عطریات استفاده نشده بود.

به ھر حال امروزه با تجاری شدن تولید عطر و گسترش تکنولوژی، تکنیک ھای تولید عطر و ادکلن به طور قابل ملاحظه ای تغییر کرده است و ساخت و طراحی عطر به شغلی که نیاز به دانش و تجربه ای گسترده دارد تبدیل شده است.

اگر چه اکثر سازندگان عطر و ادکلن دوست ندارند رازھای پشت عطرشان فاش شود اما مطمئن هستیم که در ساخت این مواد از منابع مختلفی استفاده می شود که شامل گیاھان (گل ھا، میوه ھا، برگ ھا، دانه ھای گیاھی، صمغ ھای گیاھی و ...) حیوانات (مشک، موم عسل... ) و منابع مختلف طبیعی است.

امروزه ھمچنین علم پیدایش و اصلاح گیاھان توسط تولید کنندگان عطر مورد استفاده قرار می گیرد.

و خیلی غیر عادی نیست که بفھمیم سازندگان و طراحان عطر از چه منابع مصنوعی برای ساخت عطرشان استفاده می کنند.

با توجه به اینکه تعداد خیلی کمی از سازندگان ادکلن ھستند که از مواد مصنوعی برای ساخت محصولاتشان استفاده می کنند اما این شرکتھا بین دوستاران عطرھا معروف شده اند.

اگر چه روش ھای مختلفی برای ساخت عطر ھا وجود دارد و ھر عطر سازی روش خاصی را برای ساخت ایده و سبک خودش انتخاب می کند اما قسمت عمده و پایه این فرایند ھا کماکان مشابه است.

اولین قدم شامل فھمیدن دسته بندی و تفکیک عناصر مختلف موجود در روغن عطر است. این عناصر به طوراساسی به چھار دسته بر اساس نقشی که بازی میکنند شامل رایحه ھای اساسی، تعدیل کننده ھا، آمیزنده ھا، ثابت کننده ھا است تقسیم می شوند؛ و خود عناصر اساسی را می توان به خوبی به سه دسته عناصر اصلی، عناصر میانی، عناصر پایه ای عطر و ادکلن تقسیم کرد.

در قدم بعدی این روغن خاص با آب و اتیل الکل مخلوط میشوند و حداقل تا دو ھفته درون تانکر ھای ویژه نگھداری میشوند ودر موقع خروج از آنھا روسوبات آن به خوبی فیلتر می شوند.

البته باید اشاره کرد که امروزه بیشتر دستگاه ھا و واحد ھای تولید عطر ترجیح میدھند به جای تولید محصولات مختلفشان از پایه به خاطر مزایای زیاد آن و صرفه اقتصادی عطرھایی با ترکیبات اولیه ثابتی تولید کنند.

گاھی اوقات کارشناسان عطر و ادکلن از تکنیک مھندسی معکوس برای شناسایی مواد طبیعی عطر و ادکلن بر پایه (GC/MS) استفاده می کنن البته بجز مواردی که ترکیبات بسیار پیچیده ھستند. با این حال خیلی از روشھای ھمین اصل استوار است ؛ھمین طور مصرف کنندگان و خریداران عطر و ادکلن به خوبی رقیبان شرکت ھای تجاری از این روش برای پی بردن به ساختار درونی این ادکلن ھا از این تکنیک استفاده می کنند.

صنعت تولید عطر و ادکلن یکی از بزرگترین فعالیتھایی است که به نیرویی کار متخصص و دستگاھھای جدید تولید عطر نیاز دارد . یکی از مشخصات شگفت انگیز این صنعت نگھداری راز کار است و کار سخت برای خلق یک رایحه است. در نتیجه ھر شیشه حاوی عطر در برگیرنده ترکیب منحصر به فرد آن است .پس بار دیگر که شما یک عطر را روی خودتان اسپری می کنید به خاطر بیاورید کار سختی که یک طراح برای آن انجام داده تا شما یک روز کامل خوش بو باشید.
مهندس علم بيگي بازدید : 355 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)


هنر عطر سازی در زمان باستان از میان رودان و مصر شروع شده و در ایران و روم باستان توسعه پیدا کرد. اولین شیمی دان ثبت شده در دنیا، زنی بنام تاپوتی می‌ باشد، یک عطر ساز که طبق لوحه‌ های خط میخی در هزاره دوم قبل از میلاد در میان رودان می زیسته‌ است گلها، روغنها و اگیر ترکی را با دیگر مواد معطر چندین بار متوالی تقطیر و صاف می کرده تا عطر مورد نظر را تولید نماید.


در سال ۲۰۰۵ باستان شناسان آنچه که تصور می‌ شود قدیمی ترین عطر جهان می‌ باشد را در پیرگوس، قبرس کشف کردند. این عطرها قدمتی بیش از ۰۰۰
۴ سال دارند. در این مجموعه حداقل ۰۶ دستگاه تقطیر و کاسه برای مخلوط کردن، قیف و بطری عطر در یک کارگاه ۰۰۰۴۳ فوت مربعی (۰۰۰ ۴ متر مربعی) کشف گردید. در زمان‌ های قدیم مردم با استفاده از گیاهان و ادویه جاتی مانند بادام، گشنیز، گل تلفونی (مورد سبز)، رزین رسته مخروطیان، ترنج، و همچنین انواع گل عطر تولید می کرده‌اند.




درقرن نهم میلادی ابویوسف کندی شیمیدان عرب، کتابی درباره عطرها به نام شیمی عطر و تقطیر نوشته‌ است. این کتاب شامل بیش از یک صد دستور برای تهیه روغنهای معطر، مرهم‌ ها، عرق‌ های گیاهی و جایگزینهایی برای داروهای پر هزینه می‌ باشد. به علاوه در این کتاب ۱۰۷ روش و دستور العمل برای عطر سازی و ساخت تجهیزات مربوطه، از جمله انبیق، شرح داده شده‌ است.



تعداد صفحات : 46

درباره ما
خانه عطر ایران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از کیفیت محصولات عطر پارمیدا راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 230
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 21
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 316
  • بازدید سال : 842
  • بازدید کلی : 312,646