این مدل از اسپری در دو حجم متفاوت 25 و 16 گرمی عرضه شده و در رنگبندی متفاوت میباشد
فروشندگان عزیز با توجه به اندازه یکسان شیشه اسپری در هر دو حجم لازم است که نسبت به حجم واقعی آن به مشتریان خویش توضیحات لازم را ارائه نمایند
کد ارگانزا 25گرمی 3009
کد ارگانزا 16 گرمی 3036
این اسپری با قدرت پاشش مناسب و اندازه مناسب از بهترینهای فروش بازار عطر ایران میباشد
در دو مدل پوشش فلزی گرد و بیضی ارائه میشود و دارای رنگبندی بوده
کد 3027
این شیشه حجمی بین 3.6 تا 3.9 گرم دارد و یکی از پرفروشترین شیشه های رولی بازار میباشد. این محصول در بسته بندی 48 عددی و کارتن های 1296 عددی قابل عرضه میباشد
کد 2010
این اسپری با مخزن شیشه و روکش فلز بوده و نوع پاشش آن مناسب میباشد
حجم آن هشت گرم بوده و در رنگبندی متفاوت عرضه میشود
کد 3018
عصاره گیری با استفاده از روغن سرد
سابقاً با این روش (عطرگیری روغنی سرد) که در عکس فوق مشاهده می نمایید، اسانس روغنی گل ها گرفته می شد.گل هایی از قبیل یاس و مریم که پس از جدا شدن از گیاه نیز به ساخت اسانس روغنی ادامه می دهند را با این روش می توان عصاره گیری نمود.
هنگام طلوع آفتاب که ساخت اسانس روغنی توسّط گل ها در حدّاکثر میزان خود است این گل ها از گیاه جدا و با دقّت فراوان روی چربی حیوانی که روی شیشه مالیده شده قرار می گیرند. این چهارچوب های چوبی را اصلاحاً شاسّی می نامند.
هنگامی که اسانس روغنی از گل جدا شد و در هوا در معرض روغن قرار گرفت جذب آن شده پس از یک یا چند روز که گل های قدیمی اسانس خود را کاملاً عرضه نمودند با گل های جدید تعویض می شوند و این پروسه اینقدر ادامه می یابد که چربی از اسانس روغنی اشباع شود. سپس به چربی گرما داده شده تا به حالت مایع درآمده و با استفاده از الکل، اسانس روغنی را از چربی می شویند و پس از جدا نمودن الکل، اسانس روغنی خالص بدست می آید.
این روش به دلیل سختی شرایط کار و هزینه ی زیاد دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و با روش های جدیدی از قبیل عصاره گیری با استفاده از حلّال های هیدروکربنی جایگزین شده است.
ادبیّات عطّاری
برای اینکه علاقه مندان به عطر بتوانند با یکدیگر مراوده داشته باشند نیاز دارند از کلماتی استفاده نمایند که استاندارد است و برای تمامی افراد معنای خاصّی را تداعی می نماید. بدین منظور ذیلاً برخی از واژه های معروف که مابین علاقه مندان بسیار کاربرد دارد را توضیح می دهم.
آکورد: Accord
مجموعه ی دو یا بیشترِ موادّ عطّاری، در نسبت های مشخّص، بگونه ای که بوی هیچ کدام از مواد، غالب نبوده و رایحه ی کلّی در حالت تعادل باشد. در این حالت از ترکیب دو یا چند مادّه، رایحه ی جدیدی بوجود می آید. این روش، پایه ی عطّاری بوده و بدین سان عطرهای پیچیده ساخته می شوند.
نوت: Note
رایحه ای که یادآور مکان، محصول، وضعیّت و یا ... خاصّی باشد. مثلاً نوتِ اقّیانوسی، نوتِ مرکّباتی، نوتِ میوه ای، نوتِ گرم، نوتِ خنک و ... . در حالی که آکورد تعادل بین دو یا چند مادّه را نشان می دهد که ممکن است از نوت های متفاوتی تشکیل شده باشند.
رایحه: Odour
بوهای مطبوع و خوش آیند. رایحه بوهای عادّی و ناخوش آیند را شامل نمی شود.
بو: Smell
شامل رایحه و بوهای نامطبوع و دیگر انواع آن. هر رایحه ای بو است ولی هر بویی رایحه نیست.
روغن عطر: Fragrance Oil
به عطر رقیق نشده روغن عطر گفته می شود. برای کاهش هزینه ی حمل و نقل معمولاً عطر بصورت رقیق نشده به مقصد ارسال شده و در مقصد که معمولاً حلّال هایی از قبیل الکل، دی.پی.جی و ... وجود دارد به میزان کافی رقیق شده و به بازار ارسال می گردد. حال اگر روی عطر نوشته شده بود Fragrance made in France بدین معنی است که روغن عطر از فرانسه وارد و داخل کشور بمیزان کافی رقیق شده و پس از پر کردن درون بطری و بسته بندی به بازار عرضه شده است. این نوع عطر در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی به اسانس معروف و شناخته می شود.
اسانس روغنی: Essential Oil
به
عصاره ی طبیعی گیاهان که معمولاً با روش تقطیر بدست می آید اسانس روغنی
گفته می شود. مثل اسانس روغنی رز، اسانس روغنی یاس، اسانس روغنی چوب صندل،
اسانس روغنی لیمو سنگی و ... . از اسانس روغنی در تولید عطر استفاده می
شود. اسانس روغنی صد در صد طبیعی است و با مادّه ی شیمیایی ترکیب نمی شود.
اغلب اسانس های روغنی، بدون ترکیب با دیگر موادِّ عطّاری شیمیایی و بتنهایی
خوش بو نیستند و نیازهایی از قبیل انتشار و ماندگاری را برآورده نمی
سازند.
بیس: Base
واژه ی بیس حاوی معانی مختلفی است از جمله:
1. نوع حلّال استفاده شده در عطر. مثل عطرهای پایه آب، (Water Based) پایه الکلی، (Alcohol Based) پایه روغنی (Oil Base)؛
2.
بیس عطر بمعنای شاکله و استخوان بندی یک عطر که معمولاً از 3 الی 5 مادّه ی
شیمیایی تشکیل یافته و حجم زیادی از فرمول عطر را تشکیل می دهند؛
3. بیس به معنای ترکیبی از تعدادی موادِّ شیمیایی که یک رایحه ی طبیعی یا
شیمیایی را تقلید می نمایند. مثل بیس یاس، بیس تنباکو، بیس سبزبو، بیس چوب
بو که رایحه های طبیعی و بیس آلدهایدی که یک رایحه ی شیمیایی را تقلید می
نماید. اینجا بیس بمعنای فیزیکِ ترکیبی از مواد شیمیایی است ولی نوت، رایحه
ی آن ترکیب را بیان می دارد.
آیا عطر محرّک ج.ن.س.ی وجود دارد؟
در عرق انسان ها موادّی بنام فرومون وجود دارد که باعث جذب ج.ن.س مخالف می شود. تحقیقات زیادی در دست انجام است تا بتوانند این مادّه را وارد عطر نمایند.در اینکه عطر می تواند موجب جلب توجّه ج.ن.س مخالف شود هیچ شکّی نیست. حتّی دکتر پاول جلینِک (نویسنده و عطّار بزرگ آلمانی) مهمترین دلیل استفاده از عطر توسّط انسان ها را جذب ج.ن.س مخالف می داند. حتّی ممکن است عطری وجود داشته باشد که تداعی کننده ی صحنه ی ج.ن.س.ی باشد. ولی اینکه یک عطر بتواند باعث تحریک ج.ن.س.ی گردد را می توان با اطمینان رد نمود.لذا بنظر می رسد مواردی که در اینترنت در خصوص تبلیغات این چنینی وجود دارد بیشتر از یک بازاریابی ساده با سوءِ استفاده از نقطه ضعف انسان ها نیست.
آیا امکان استفاده از عطر روغنی در ظرف های با درب ذرّه پاش وجود دارد؟
اتومایزر
در عطرهای پایه روغنی آیا این امکان وجود دارد که بدون اضافه نمودن الکل بجای استفاده از درب های رولی از درب های اتومایزر (ذره پاش) استفاده نمود؟
پاسخ مثبت است. ولی دو اشکال کوچک بوجود می آید. ابتدا اینکه درب ذره پاش نمی تواند روغن را بصورت ذره درآورد و آن را متمرکز اسپری می نماید و دوم اینکه به دلیل متمرکز اسپری شدن عطر روی لباس لکه باقی می ماند.
آیا خرید عطر روغنی که با الکل رقیق می گردد به صرفه است؟
عطرفروشانی که عطرهای پایه روغنی می فروشند برای اینکه بتوانند این عطرها را در ظروف ذره پاش (اتومایزر) عرضه نمایند اقدام به اضافه نمودن الکل به عصاره ی روغنی جلوی دید مشتری می نمایند. حال سوال اینجاست که آیا این کار از لحاظ اقتصادی به صرفه است؟
اضافه نمودن الکل به عطر روغنی باعث کاهش غلظت عطر می شود. مثلا اگر نیمی از حجم عطر الکل و نیم دیگر عطر روغنی باشد غلظت عطر 20% به نصف یعنی 10% کاهش می یابد. این کاهش غلظت باعث کاهش ماندگاری و شدت رایحه می گردد. پس رقیق نمودن عطر با الکل که قیمت بسیار کمتری از عطر دارد (الکل حدودا گرمی یک تومان و عطر روغنی حدودا گرمی هزار تومان است) از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و عطر را از حالت استاندارد کارخانه ای خود خارج خواهد نمود.
حال اگر باز مایل به استفاده از عطر در ظروف ذره پاش هستید پیشنهاد می نماییم عطر را با غلظت کامل خریداری و خود اقدام به اضافه نمودن الکل (با نسبت 1 پیمانه الکل و 2 پیمانه عطر) نمایید.
در
عطرهای پایه روغنی، روغن که نقش حلّال دارد و از مولکول های بزرگ و سنگینی
تشکیل شده فرّاریّت پایینی داشته و ماندگارتر از مولکول های موادِّ معطّر
است. به این دلیل مولکول های حلال روغنی که با مولکول های موادِّ اوّلیّه ی
معطّر واکنش نشان داده اند امکان فرار مولکول های مواد معطّر از سطحی که
به آن چسبیده اند را کاهش و در نتیجه باعث افزایش ماندگاری و کاهش انتشار
عطر می گردند.
یکی
از ابزارهای انسان برای ارتباط غیرکلامی با اطرافیان، بوی خوش است. این
وسیله به همراه دیگر موارد از قبیل نوع پوشش، رنگ لباس، جنس لباس، نوع
آرایش، حرکات دست، سر، لب و چشم، شکل راه رفتن و ... می توانند تصویری از
شخصیّت و نیاز ما را برای مخاطب بسازند.
خانواده
های مختلف عطر پیام های متفاوتی را مخابره می نمایند که اگر با توجه به
سن، جنس، مکان و زمان های مختلف، خانواده ی نامناسبی استفاده نماییم می
تواند دیدی در دیگران از ما ایجاد نماید که مورد پسند ما نیست.
البته
پیام هایی که عطر مخابره می نماید به عرف جامعه هم بستگی دارد. مثلاً ممکن
است رایحه ی اسطوخودوس در یک جامعه یادآور کافور و مرگ باشد ولی در کشور
دیگر نشانه ی جوانی.
پیام هایی که عطر مخابره می نماید می تواند از این قبیل باشد:
1. جوانی و انرژی؛ (نوت های تر و تازه، اقیانوسی، چوب بو و ...)
2. میان سالی و تشخّص؛ (نوت های شیرین، عنبربو، مشکی و ...)
3. تمیز و مرتّب؛ (نوت های مشکی و مرکّباتی)
4. لذیذ و خوردنی؛ (نوت های کارامل، خامه، بستنی، میوه ای (فواکه))
5. شاد و پرنشاط؛ (نوت های مرکّباتی، سبز و جنگلی، باران و ...)
6. آماده ی ازدواج؛ (نوت های گرم، سنگین، شیرین، خوردنی و خوش مزّه ...)
7. مذهبی؛ (نوت های یاس، گل محمّدی (رز دمشقی)، شکوفه ی پرتقال)
8. تند و برون گرا (تهاجمی)؛ (نوت های ترش از قبیل لیمو، لیمو سنگی)
9. آرام و سر به زیر؛ (نوت های سبک، مشک بو، گرم و شیرین)
10. جاذبه ی زنانه (نوت های گل مریم، گرم، گل بو) و ... .
ممکن
است پیام عطر در جامعه ی تهران متفاوت از شهر اهواز یا هر شهر دیگری باشد.
مثلاً نوت های گل مریم یا شکوفه ی پرتقال (نوت های گلبوی سنگین) در شهر
اهواز نشانه ی زن میان سال عرب، ولی در شهر تهران نشانه ی مذهبی بودن است.
با
توجّه به مطالب فوق الذکر به اشتباهاتی که ممکن است در انتخاب نوع عطر
برای زمان و مکان خاص در جامعه ی فعلی ما (شهر تهران) مرتکب شویم می
پردازیم:
1. استفاده از نوت های سرد در مراسماتی از قبیل عزا که می تواند نشانه ی سرخوشی و سرحالی استفاده کننده باشد؛
2. استفاده از نوت های لذیذ و خوردنی توسّط پسران جوان (که شاید موجب انتقال پیامی مبنی بر همجنس گرایی گردد.)؛
3. استفاده از نوت های تند توسّط دختران جوان در خیابان مخصوصاً هنگام شب که می تواند حاوی پیغام خودفروشی باشد؛
4. استفاده از نوت های سرد در اتاق خواب که می تواند نشانه ی عدم تمایل جنسی باشد؛
5.
استفاده از نوت های تر و تازه، سبز، جنگلی و سرد در جلسات رسمی که مناسب
شأن جلسه نیست و می تواند تصویری سبک از استفاده کننده در ذهن ها تداعی
نماید؛
6. استفاده از نوت های تلخ در مراسماتی از قبیل جشن ها و عروسی که می تواند ارسال کننده پیغام ناشادی باشد؛
7. استفاده از نوت های شکلاتی، میوه ای و شیرین (نوت های خوش مزّه) توسّط زنان میانسال، حتی هنگام روز و در محل کار؛
8.
استفاده ی افراد مسن از نوت های سرد، اقیانوسی که معمولاً جوان ها استفاده
می نمایند که می تواند نشان دهنده ی کم سلیقگی انتخاب کننده ی عطر و عدم
تناسب نوت با سن و سال باشد و ... .
البته
تعداد کمی از افراد به این جزئیّات توجّه نموده و آن را تجزیه و تحلیل می
نمایند. امّا ممکن است این ارسال پیام بصورت ناخودآگاه و بدون توجّه افراد
انجام گیرد. مثلاً استشمام کننده ناخودآگاه تصویری خاص از فردی که حامل عطر
است در ذهنش ایجاد گردد.
تأثیر حلّال بر ماندگاری عطر
امّا در عطرهای پایه الکلی، الکل که فرّارتر از موادِّ معطّر است و زودتر
از آن تبخیر می گردد. پس از استفاده از عطر، ابتدا الکل تبخیر می شود و
مولکول های مواد معطّر که با مولکول های الکل واکنش نشان داده اند به همراه
الکل تبخیر می گردند که این موضوع باعث افزایش انتشار و کاهش ماندگاری
عطرهای پایه الکلی می شود.
پیام عطر
برخی از عطرها برای ارائه به بازار عمده و عموم مردم طرّاحی و تولید می گردند. در تولید این عطرها یکی از ملاحظاتی که می بایست رعایت گردد قیمت تمام شده ی پایین است تا بتواند بازار بیشتری بدست آورد.
امّا برخی از عطرها صرفاً برای مشتریان خاص طرّاحی و تولید می شود. در تولید این محصول از مواد اوّلیّه ی طبیعی، از جمله ’’اسانس روغنی‘ ‘[1] گلهایی مانند رز [2]، یاس [3]، چوب صندل [4] و دیگر موادّ اوّلیّه ی باکیفیّت و گران طبیعی استفاده میشود. مواد اوّلیّه ی طبیعی، بدلیل برخورداری از تعداد متنابهی مواد شیمیایی ریز، دارای ژرفا، کمال، نرمی و بلوغ میباشند.
این
محصول برای عرضه به مشتریان خاص و متموّل در نظر گرفته شده و دارای موادّ
اوّلیّه گران و بستهبندی شبیه بستهبندی جواهرات و با مقداری تزیین طلا و
جواهر میباشد. عصاره، بسته بندی و بطری این عطرها معمولاَ دست ساز بوده و
برخی از عطّاران اروپایی صرفاً با تولید و فروش این نوع محصول به متموّلین
عرب امرار معاش می نمایند.
پادشاهان کشورها، روسای جمهور، مقامات دولتی، ثروتمندان و ... از مشتریان این گونه عطرها بشمار میروند.
قیمت یک بطری صد میل از عطر فاخر، حدّاقل حدوداً 5000 دلار (بیست میلیون تومان) است. البته در خصوص قیمت مطمئن نیستم.
همانگونه که برخی از طرّاحان معروف لباس مثل بیژن (Bijan) فقط با وقت قبلی برای مشتریان خاص (برای مثال امیر قطر، باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، جورج هربرت واکر بوش، رونالد ریگان، بیل کلینتون، جیمی کارتر، ولادیمیر پوتین، جان کری، جورجیو آرمانی، آرنولد شوارتزنگر، مایکل جردن، تام کروز، آنتونی هاپکینز، شهرام ناظری) اقدام به طرّاحی لباس می نمایند این نوع عطرها نیز فقط بصورت محدود و برای افراد مشهور و متموّل طرّاحی و تولید می شود.
[1] Essential Oil
[2] Rose
[3] Jasmine
[4] Sandalwood
آیا می شود از عطر صد در صد خالص استفاده نمود
عطر با خلوص 100 درصد
استفاده از عطر خالص ممکن است موجب خارش و التهاب پوست شود و چون حلّال پخش شونده ای مثل الکل ندارد انتشار عطر نیز کاهش می یابد. همچنین به دلیل خلوص بالای عطر، تحمّل بوی تند آن سخت بوده و معمولاً موجب سردرد و تهوّع می شود. پس استفاده از نوع خالص آن را پیشنهاد نمی گردد.
دو عطر با عدد Vol یکسان امّا نام های متفاوت، آیا غلظت مشابهی دارند؟
اگر عدد Vol دو عطر یکسان باشد نشان دهنده ی این است که غلظت مادّه ی معطّر این دو یکسان است و حجم الکل مصرف شده در هر دو عطر معادل این عدد است. هرچند نام این دو عطر متفاوت باشد.
همانگونه که قبلاً توضیح داده شد استاندارد دقیقاً احصا شده ای در خصوص میزان خلوص عطر، (پرفیوم) مایع عطر، (ایو دِ پرفیوم) مایع آرایش، (ایو دِ تویلِت) مایع کلن (ایو دِ کلن) وجود ندارد و آنچه وجود دارد درصد تقریبی است که نشان می دهند عطر (پرفیوم) غلیظ تر از مایع عطر، (ایو دِ پِرفیوم) مایع عطر غلیظ تر از مایع آرایش (ایو دِ تویلِت) و مایع آرایش غلیظ تر از مایع کلن (ایو دِ کلن) و مایع کلن غلیظ تر از افتر شیو است. حال ممکن
است یک شرکت مخصوصاً اگر شرکت فرانسوی باشد غلظت 30% را مایع عطر (ایو دِ پرفیوم) بنامد و شرکت دیگر (مخصوصاً اگر آمریکایی باشد) غلظت 30% را مایع آرایش بداند.
آیا امکان استفاده از عطر غلیظ وجود دارد؟
استفاده از عطر بصورت غلیظ یا استفاده ی بیش از حد از عطر رقیق، هرچند می تواند ماندگاری و انتشار عطر را افزایش دهد و باعث شود اطرافیان استفاده کننده از رایحه لذّت ببرند امّا ممکن است باعث ایجاد سردرد و سرگیجه در استفاده کننده شود. در این مواقع برای رهایی از شرّ بوی تند و غلیظ عطر، استفاده کننده می تواند لباس های خود را با لباس های فاقد عطر تعویض و برای شسته شدن عطر از روی پوست بدنش، دوش گرفته و بدنش را با صابون بشوید.
علّت تفاوت فاحش در تولیدات دو مارک مختلف مثل Tom Ford و CK در یک کشور چیست؟
تفاوت در قیمت برندهاتفاوت قیمت بین مارک های معروف یک کشور می تواند به دلایل ذیل باشد:
1. هزینه ی تبلیغات:
طبیعتاً شرکت هایی که تبلیغات بیشتری دارند هزینه ی آن را از جیب مشتری پرداخت می نمایند.
2. حاشیه ی سود:
هرچقدر شرکت منصف تر، حاشیه ی سود کمتری برای خود در نظر می گیرد. می توانم به جرأت بگویم Tom Ford حاشیه ی سود هزار درصدی و بیشتر دریافت می نماید.
3. هزینه ی طرّاحی:
هرچقدر طرّاحان بطری، بسته بندی و از همه مهمتر عصاره ی عطر، معروف تر، حق الزحمه ی دریافتی بیشتر که شرکت ها این حق الزحمه را از جیب مشتریان می پردازند. مثلاً شنیده ام یک طرّاح معروف برای طرّاحی یک بطری مبلغ صد میلیون دلار (معادل 400 میلیون تومان) دریافت نموده است.
4. تعداد عرضه به بازار:
هرچقدر عطر عمومی تر یعنی تعداد عرضه بیشتر طبیعتاً قیمت پایین تر.
5. استفاده از اسانس های طبیعی:
هرچقدر استفاده از اسانس های طبیعی مثل رز، یاس، چوب صندل و ... بیشتر قیمت عطر گران تر.
آیا ممکن است عطرِ اصل، ماندگاری کمی داشته باشد؟
اولویت اول عطاران هنگام ساخت عطر، حصول به اثر بویایی خاص (یادآوری رایحه ی دریا، جنگل، باغ گل، سبزه، کویر، میوه، کارامل و ...) است. استفاده ی بیشتر از مواد اولیه ی معطر ماندگار، برای افزایش ماندگاری عطر، ممکن است باعث تغییر اثر بویایی خاص مورد نظر عطار گردد. کارکرد عطر از قبیل ماندگاری و انتشار، برای عطاران در درجه ی دوم اهمیت قرار دارد و مهمترین دغدغه ی ذهنی عطّار، رایحه ی خاصّی که مورد نظرش می باشد است.
در این میان آمریکاییان همانند ما ایرانی ها برای کارکرد عطر اهمیت زیادی قائلند. اما اروپائیان بیشتر به خوش آیندی رایحه توجه دارند.
با توجه به مسائل مذکور مشخص می گردد این امکان وجود دارد که عطری اصل باشد اما ماندگاری کمی داشته باشد. پس ماندگاری عطر نشانه ی اصل بودن آن همچنین اصل بودن عطر نشانه ی ماندگاری آن نیست.
جادوی ترکیب
عطرها از مواد اوّلیّه ای ساخته می شوند که اغلب آن ها بدبو، تند، زننده، غلیظ، سرگیجه آور، تهوّع آور و غیرقابل تحمّل هستند. امّا هنر دست عطّار باعث می شود که ترکیب این مواد در نسبت های مناسب رایحه ای فرحبخش، نشاط انگیز، زیبا، مطلوب و مورد پسند بوجود آورد. علاوه بر اثر ترکیب، رقیق نمودن مواد نیز از عواملی است که باعث می شود بوی تند و زننده ی مواد به رایحه ی قابل قبول تغییر یابد.
شباهت عطّاری به نقّاشی
در نقاشی از ترکیب رنگ های موجود رنگ های جدیدی به دست می آید. زیبایی رنگ های جدید به مهارت نقاش و ذوق بصری وی بستگی دارد. نقاش چهارچوب نقاشی اش را رنگ آمیزی و بدان رنگ های دیگری برای به دست آوردن تصاویر زیبا که بتواند چشم نواز باشد اضافه می نماید. در پایان وی با اضافه نمودن مقدار کمی دیگر اثر خود را پرداخت نمودن و به پایان می رساند.
در عطاری نیز عطّاران از ترکیب نوت های بویایی نوت های جدیدی می سازند. به بیان دیگر در عطاری A+B مساوی با A و B نمی شود. بلکه نوت جدیدی مثل C ساخته می شود. مهارت عطّار این است که بتواند نوت جدید را به نحوی بسازد که دلفریب و زیبا باشد.
همچنین در عطاری باز همانند نقاشی چهارچوب عطر با چند نوت پایه ساخته می شود و با اضافه شدن چند نوت دیگر چهارچوب اصلی اصلاح می شود و در پایان با اضافه نمودن مقدار کمی نوت های دیگر اثر خود را به کمال می رسانند و پرداخت می کنند.
CODE |
NAME |
COMPANI |
PRICE |
|
CODE |
NAME |
COMPANI |
PRICE |
124 |
F212 سکسی |
C H |
380 |
|
157 |
M212 سکسی |
C H |
400 |
301 |
F212 سکسی |
C H |
300 |
|
194 |
F اسکیپ |
C K |
360 |
193 |
Mاسکیپ |
C K |
340 |
|
101 |
آرمانی کد |
GIORGIO ARMANI |
420 |
142 |
آلور اسپورت |
CHANEL |
380 |
|
158 |
آنابللا |
DORALL |
340 |
138 |
آکوآ بلغاری |
BVLGARI |
410 |
|
120 |
آکوآ وُمن |
ROCHAS |
380 |
145 |
اگزریوس |
GIVENCHY |
420 |
|
162 |
اینکانتو |
SALVATORE |
690 |
152 |
اکلت |
LANVIN |
390 |
|
104 |
استیل |
J.LOPEZ |
420 |
178 |
اسنتیال |
LACOSTE |
380 |
|
102 |
آمور آمور |
CACHAREL |
380 |
133 |
آنجل |
THIERY MUGLER |
420 |
|
103 |
Mاترنتی |
C K |
420 |
195 |
آکوآ مارین |
BVLGARI |
420 |
|
106 |
M افوریا |
C K |
380 |
105 |
F افوریا |
C K |
380 |
|
127 |
Fاستار |
P.F.X |
420 |
155 |
اسکالیپچر |
NIKOS |
480 |
|
205 |
اِمبِلِم |
MONT BLANC |
460 |
313 |
آمور آمور |
CACHAREL |
380 |
|
315 |
آلور اسپورت |
CHANEL |
360 |
303 |
اسکالیپچر |
NIKOS |
360 |
|
307 |
اِنکِر نویر |
LALIQUE |
480 |
703 |
آمور آمور |
CACHAREL |
340 |
|
704 |
آزارو کروم |
AZZARO |
360 |
701 |
اونتیوس |
CREED |
1750 |
|
331 |
Mآلور |
CHANEL |
420 |
337 |
ایزی میاکه |
ISSEY MIYAKE |
340 |
|
345 |
Fاسکادا |
ESCADA |
340 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
151 |
بی دلیشز |
DKNY |
410 |
|
187 |
بلک افغانو |
NASOMATTO |
570 |
159 |
بادی شاپ وایت |
|
380 |
|
164 |
F XS بلک |
P . R |
420 |
163 |
M XS بلک |
P . R |
420 |
|
107 |
بوس باتل |
HUGO BOSS |
480 |
118 |
بوس سبز |
HUGO BOSS |
410 |
|
143 |
بریتنی |
BRITNEY |
420 |
316 |
بلو لیبل |
GIVENCHY |
380 |
|
321 |
بوس باتل |
HUGO BOSS |
340 |
207 |
پورهم |
VERSACE |
460 |
|
713 |
پورهم |
VERSACE |
560 |
333 |
بوس باتل نایت |
HUGO BOSS |
540 |
|
332 |
بلو لیبل |
GIVENCHY |
360 |
365 |
پلی ژر اس تی |
|
380 |
|
347 |
تامی جینز |
TOMMY |
460 |
348 |
تامی من |
TOMMY |
440 |
|
343 |
پلو اکسپلورر |
POLO |
480 |
342 |
پلو بلک |
POLO |
440 |
|
712 |
تی رز |
|
280 |
310 |
تی رز |
|
300 |
|
319 |
پلی |
GIVENCHY |
320 |
126 |
پی یور |
DUNHILL |
420 |
|
137 |
پورسوئیت |
DUNHILL |
480 |
144 |
پورانهوم |
CARON |
420 |
|
150 |
پلی بوی |
|
420 |
174 |
Mپرافیت آفیر |
BALDASSARINI |
360 |
|
185 |
جیمز باند |
|
340 |
165 |
Fجاسمین |
BVLGARI |
360 |
|
129 |
جادور |
DIOR |
380 |
128 |
GO جوپ |
JOOP |
380 |
|
134 |
جوپ نایت |
JOOP |
420 |
199 |
Mجوپ |
JOOP |
420 |
|
201 |
Fجوپ |
JOOP |
450 |
202 |
جاست کاوالی |
|
420 |
|
339 |
GO جوپ |
JOOP |
420 |
338 |
جاسمین |
|
420 |
|
340 |
جوپ نایت |
JOOP |
510 |
125 |
FRESHدانهیل |
DUNHILL |
450 |
|
139 |
دانهیل قرمز |
DUNHILL |
360 |
121 |
دانهیل پورهم |
DUNHILL |
450 |
|
132 |
دانهیل دیزایر |
DUNHILL |
380 |
140 |
دیزایر بلو |
DUNHILL |
380 |
|
148 |
دیوید بکهام |
|
450 |
154 |
رُز |
|
340 |
|
175 |
رُز دِ وان |
|
360 |
196 |
رُمنس |
RALPH LAUREN |
420 |
|
706 |
دیزایر بلو |
DUNHILL |
360 |
344 |
رُچاز مَن |
ROCHAS |
340 |
|
360 |
دیورهم |
DIOR |
400 |
182 |
شارلوت |
|
360 |
|
180 |
سی کلوهه |
CHLOE |
360 |
183 |
سی کی کانت |
C K |
360 |
|
146 |
سنجد |
|
380 |
166 |
Mسی کی وان |
C K |
380 |
|
109 |
سکسی گرافیتی |
ESCADA |
420 |
147 |
شانل چنس |
CHANEL |
460 |
|
710 |
سنجد |
|
320 |
206 |
سوئیت لولیتا |
LOLITA LEMPICKA |
440 |
|
208 |
سیلور سنت |
BOGART |
460 |
711 |
سیلور سنت |
BOGART |
460 |
|
346 |
سکسی گرافیتی |
ESCADA |
340 |
366 |
سکسی گرافیتی |
ESCADA |
440 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
181 |
کارتیر بلک |
CARTIER |
360 |
|
184 |
گوجی بِلِیک |
GUCCI |
380 |
153 |
گِس |
|
380 |
|
122 |
کاپیتان بلک |
|
450 |
135 |
Mکنزو |
KENZO |
360 |
|
176 |
گُلدن شیبر |
|
220 |
119 |
کالکشن |
ESCADA |
520 |
|
110 |
Mگوجی بای گوجی |
GUCCI |
410 |
123 |
کارتیر پاشا |
CARTIER |
440 |
|
170 |
Fکنزو |
KENZO |
400 |
113 |
Mکول واتر |
DAVIDOFF |
360 |
|
198 |
Fکول واتر |
DAVIDOFF |
410 |
304 |
Fکوکو |
CHANEL |
440 |
|
197 |
Fگوجی راش |
GUCCI |
380 |
306 |
کریستال نویر |
VERSACE |
480 |
|
705 |
Fکوکو |
CHANEL |
420 |
363 |
کوروش |
|
540 |
|
204 |
لجند اینتنس |
MONT BLANC |
460 |
708 |
لیالی |
|
560 |
|
203 |
لجند بلک |
MONT BLANC |
440 |
111 |
لاگوست صورتی |
LACOSTE |
460 |
|
172 |
Fلاور داز |
DIESEL |
380 |
171 |
Fلیر |
|
360 |
|
188 |
لیدی گاگا |
|
380 |
160 |
لاولی |
SARA JESSICA PARKER |
380 |
|
149 |
لاگوست قرمز |
LACOSTE |
360 |
130 |
Mلندن |
BURBERRY |
360 |
|
179 |
Mلجند |
MONT BLANC |
400 |
361 |
مریم |
|
280 |
|
707 |
مریم |
|
280 |
709 |
مخلّط |
|
640 |
|
209 |
مشک قرمز |
|
460 |
173 |
مشک |
|
360 |
|
186 |
لیدی |
|
360 |
191 |
نارسیس |
CHLOE |
360 |
|
141 |
نیو نیوآ |
|
420 |
320 |
نارسیس |
CHLOE |
380 |
|
341 |
نیناریچی |
NINA |
340 |
364 |
نایت رُز |
|
820 |
|
167 |
ورساچ رُزا |
VERSACE |
380 |
192 |
ویکند |
BURBERRY |
360 |
|
161 |
وان ملیون |
P R |
440 |
117 |
ورسوز |
HUGO BOSS |
300 |
|
311 |
Fورساچ |
VERSACE |
340 |
309 |
وان ملیون |
P R |
410 |
|
169 |
هیپنوتیک پویزن |
DIOR |
380 |
190 |
هاواک |
|
360 |
|
115 |
Mهپی |
CLINIQUE |
420 |
112 |
Mهوگو بوس |
HUGO BOSS |
420 |
|
168 |
هیدن فانتزی |
DIOR |
380 |
177 |
هوگو انرژی |
HUGO BOSS |
420 |
|
702 |
هرمس |
HERMES |
580 |
335 |
Fهوگو |
HUGO BOSS |
420 |
|
334 |
هایر دیور |
DIOR |
480 |
336 |
Fهوگو اکو |
HUGO BOSS |
380 |
|
362 |
هیپنوتیک پویزن |
DIOR |
480 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PARFEX SHOP 0912 282 0589
تعداد صفحات : 23